BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 26, 2011

Ombak Rindu...

hi..
good evening  readers...
hari ini hari yang sangat-sangat memboringkan kurang xtiviti *ayt bajet bz dgn xtvt*...bcoz i duk facebooking aje...hari nih i sorang2 je kat umah..:(
abah i seperti biase pegi keje n my kak long,  my younger sister n my beloved mother pegi klinik..naseb baik ade jugak yang call i...ilang laa sikit rase boring keseorangan...heheheheh

last week my cezen call i...saje nak gosip2...
suka bebenor my cezen gosip2...die tanya i daa pegi tengok ker movie OMBAK RINDU? i pon bagitau tak...die pon bagitau laa die daa tengok..
.i pon tanya die ''bangga laa dapat jd slh sorang  penyumbang kepada RM10 juta tuh? ''
die jawab " bangga laa jugak" sambil tergelak-gelak manja gitu..
i tanya ag "dapat masuk syurga ke?" hhahahaha pdn muke kan daa kene tuh...die pon apalagi potpet2 menjawab...
i pon tanya laa best ke OMBAK RINDU nih? RM 10 juta dlm masa 2 minggu tayangan..hebat..my cezen bagi 3 Bintang je...die bagitau nvel lagi best.. i bace novel OMBAK RINDU tuh xde laa best sangat...i heran laa macam mane orang lain yang bace nvel OMBAK RINDU tuh boleh nanges coz i bace novel tuh setitik airmata pon tak turun * pelik* or i yang xde sense...^_^

kat umah i novel yang paling femes novel BICARA HATI-Damya Hanna..alaa yang pasal  Tengku Syahran n Zahlia tuh...novel tuh memang ramai peminat..adik i daa bace berpuluh-puluh beratus-ratus kali agaknya..siap boleh hafal ag script n adegan-adegan yang  menarik..hheheh..novel tuh kejap i tengok suk atas katil..aikkss
nih cover latest punya.. 
nih yang lama punya cover...
tetiba pulak boleh ade atas meja kt tv... adik spupu i pon cakap macam tuh..tiap kali datang umah i mesti die akan ternampak novel tuh ade kt depan mata die..hehheheeh

sekarang nih BICARA HATI daa diadaptasikan kpd drama...GEMERSIK KALBU-Anis Ayuni pon daa diadaptasi jugak kepada drama... may be semua novel akan diangkat jadi drama kot..baru laa rating tinggi...hehehehh

sharnaaz n kris jd watak utama BICARA HATI


.

Wednesday, December 21, 2011

Halimah oh Halimah...

Assalam semua..hope semua sihat..ari nih i nak share one story yang betul2 berlaku dalam kehidupan. iaitu si suami yang tak menghargai langsung pengorbanan *lebih kurang pengorbanan* si isteri.
Kaunselor : Apakah pekerjaan Encik Zainal?
Encik Zainal : Saya bekerja sebagai Akauntan di sebuah Bank.
Kaunselor : Halimah pula?
Encik Zainal : Dia tidak bekerja. Hanya suri rumah sahaja.
Kaunselor : Tiap-tiap pagi siapa yang sediakan sarapan pagi?
... Encik Zainal : Halimah yang sediakan sebab dia tak kerja.
Kaunselor : Pukul berapa Halimah bangun untuk sediakan sarapan??
Encik Zainal : Pukul 5 pagi dia bangun kerana saya akan keluar bekerja pada pukul 6.30 pagi.
Kaunselor : Anak-anak encik Zainal ke sekolah bagaimana??
Encik Zainal : Halimah yang hantar sebab dia tidak bekerja.
Kaunselor : Selepas hantar anak-anak, Halimah buat apa?
Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.
Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?
Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.
Kaunselor : Apa Halimah buat?
Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.
Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?
Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.
Kaunselor : Apa Halimah buat?
Encik Zainal : Sediakan makanan, melayan anak, mengemas dan dia juga mengambil upah menjahit. Dia menjahit sehingga lewat malam kerana dia tidak bekerja.

Berdasarkan cerita di atas, anda rasa siapa yang lebih banyak bekerja?? Rutin seharian Halimah bermula dari sebelum Subuh sehingga lewat malam, itu juga dikatakan TIDAK BEKERJA?? Suri rumah memang tidak perlukan segulung ijazah atau pangkat yang besar, tetapi peranan suri rumah sangat penting!

Thursday, November 24, 2011

Tutti Frutti Lagi...

assalamualaikum n gud morning readers....berita baik utk warga kelantan kerana .....
....
....
....
....



cawangan ke2 Tutti Frutti akan dibuka di Kubang Kerian...
so, xpayah laa lagi berasak2 kt Tanjong Chat tuh...



tba2 i teringat akan negeri kelahiran ku...huhuhuhu

then apabila rindu akan kelantan automatic i jadi rindu akan budu...
wakakakakak *knape tba2 jd x senonoh nih?*



p/s: klantan i'm coming back...:)

Tuesday, November 22, 2011

Harimau Muda Malaya!!!!!!!!aaaauuummmmmmmmmmmm...

sekuat harimau...aaaauuuuuuuuuummmmmmmmmmm
Dah lame i x update blog...xde mase nk update coz still ag dalam mood raya *tba2 mood raya dtg blik * ...semalam hampir kesemua my friend post psl p'lwnn bola sepak n ucp tahniah pd team Harimau Muda Malaya...
i pon n ucp gk...'Tahniah kpada skuad Harimau Muda Malaya'...terbukti Malaysia lebih hebat dari Indonesia....^_^... 
wa caya sama lu...
memang terasa berdebar2 tyme tengok p'lawanan  semalam....memang riuh-rendah kt bilik tv...i yg nak homework pon xleh coz duk asyik tgk bola...
tym Malaysia menjaring gol hampir kesemua melompat2 daa jadi macam katak plk...
yg elok2 duk atas kerusi tba2 pulak blh ade kt dpn tv...hahahaha...
terjerit2 n terpeluk pon ade gak tyme tgk bola *i ler tuh*...mcm2 reaksi blh tgk...hahaha..mmg x sia2 smalam tgk  bola...
tp memang x puas ati ngn pengadil..mcam berat sbelah je...tp emas ttp milik Malaysia...


t'serlah k'hebatan  Harimau Muda Malaya..

MALAYSIA BOLEH!!!!!

Monday, November 14, 2011

Cantik Itu Subjektif??????

ramai orang suka akan cantik n ingin jadi cantik...malah ramai jugak yg mngatakan mereka itu cantik??????/ penting ke cantik tuh???? beruntung ke orang yg cantik tuh???????????? teringat x-clasmet i ckp cantik tuh blh wat duit...tapi mcam mne plk ngn org yg x cantik nih???  ramai plk ckp cantik tuh subjektif...t'letak pd pndangan mata individu t'sebut...

Betul ke cantik tuh subjektif?????????? or cantik itu objektif????????... i rase cantik itu objektif...y i rase cantik tuh objektif?

kita akan rase mereka itu cantik bile:

a:  mereka itu femes/ glemer
b: orang yg kite kenal
c: yg baik budi pekerti
d: sememangnya cantik

-Ustaz Azhar Idrus

Friday, November 4, 2011

my heart is a kite

Assalamualaikum viewers and readers...lets we join this entry about our like as a kite...
Before that,i wish for u all "Selamat Hari Raya Aidiladha"







My heart is a kite
held by a string
in the middle of a storm

O Allah,
I'm not asking You
for a calmer storm
Rather, I am asking You
for a thicker string

O Allah,
I'm not asking You
to end this storm soon
Rather, I am asking You
to make me stronger
so that I may hang on longer
and see the rainbow
after the storm ends

Wednesday, October 26, 2011

C.I.N.T.A.

Cinta sebelum kahwin itu
sebenarnya tidak halal
sehinggalah ijab kabul dilafazkan

Manusia dijadikan berpasangan
bg melengkapi satu sama lain.
Kita akan berkahwin dgn jodoh 
yg telah ditetapkan sejak azali  lagi

Walau siapa pun jodoh yg ALLAH tetapkan
terima dgn hati yg redha.
Tidak mustahil dia org yg kita benci,
org yg kita syg.

Yg penting,
cinta yg kita bina adalah berlandaskan 
cinta yg ditetapkanNya...

Angry birds.....

kenape burung nih femes skunk nih????

Tuesday, September 20, 2011

Tutti Frutti Now di Kelantan...


assalamualaikum readers..... 





okeh berita baek kepada di kelantan...kepada sape2 yang teringin or mengidam akan keenakan tutti frutti boleh didapati di bangunan no. 32, Queens Park, Jalan Tengku Ahmad, Tanjong Chat..

ape tuh tutti frutti?????????jangan wat2 jakun pulak eh....sedap ker tutti frutti nih?????? jangan tanya i okeh coz i x penah makan ag yogurt frozen nih...
kalo x silap i  opening on 1 Sept 2011 ( raya ke-3)..daa half month beroperasi....memang berpusu2 laah orang pada ari tuh..almaklumlah discount 50%...fuyoooo....rugi sungguh  i x g ari tuh...huhuhuhu..


ambik topping byk2 nampak meriah sikit...

xpe2 9t kawe balik klate nih kawe g sere slalu kedai tuh...hahhahaha...
kalo uolls nak tau tutti fruti sebenarnya dimiliki oleh NAZA...kaya sungguh NAZA nih x cukup hasil jual kereta nak jugak jual something that can eat....ada ag x keluarga NAZA yg bujang?????...i nak ngorat mane ler tau dapat hantaran outlet tutti frutti...hehehehe....
perggghhhhh....juz 4 me okehh...
kenal x ngan pelakon Ainul Aisyah?????  alaa artis tuh ler...die tuh  pemilik outlet tutti fruiti kat Bangi...

yg nih x lawo coz xde topping...

that's all for tonight...assalamualaikum...:)


Friday, September 16, 2011

Antara 2 pilihan...

hi there,...Salam 1 Malaysia...


ari nih 2nd year kite sambut ari 1 malaysia kan3????? this weekend 3 ari u cuti...memang konpem lecturer n teachers bagi a lots of homework...memang rase malaih sungguh nak wat homework tambahan pulak when mood raye still ade ag (tibe2 rase cam nak balik umah jer..hihihi)...


     
which one is better for us???pernah x kotak pemikiran uolls mngalami this situation??? kompem pernah kan? for example:
-nak pakai blouse ke tshirt??...
-color pink ke purple?? 
-nak g ke x kelas petang nih???? (not me okeh).. 
-nak g klinik ke x?( yang nih refer to cik pah ...hahahaha)
-nasi kerabu or nasi ayam..(ok.. yang nih c-mah punya)


 i memang paling x suke this situation...bile i berada in this situation i akan think about that everyday every second..sampaikan dalam lecturer hall pon i xleh focus...




1st: study matrik sampai abis n ambek degree-4 tahun but belom tentu dapat keje..may be 2-3 thun jadi penanam anggur
2nd: study 3 tahun then dapat keje.

when i asked my relatives n my fren  i think myself goin' to crazy..huhuhu.....i think is better i on9 to make my mind become zero..huhuhuhu...when i surfing internet i found valued article for myself ...i like to share this article with uolls...


"Di hati seorang insan yang penuh dengan kebergantungannya pada Allah S.W.T itu pasti keputusannya juga sepenuhnya bergantung pada keputusan Allah."
Pilihan Allah adalah pilihannya, tetapi bagaimana kita tahu pilihan itu adalah pilihan Allah terhadap kita? Pada saya jawapannya adalah istikharah. Istikharah memohon petunjuk Allah S.W.T.
Pandanglah dengan pandangan Allah. Pandangan kebaikan untuk setiap ketentuan.
Apabila kita memandang setiap ketentuan Allah, setiap ujian Allah dan setiap pemberian Allah ke atas diri kita dengan pandangan yang penuh hikmah, pasti yang akan kita temui bukan noktah.
Tetapi kelembutan dan kasih sayang yang tidak pernah renggang, sungguhpun yang DIA berikan itu adalah kesakitan yang kita rasakan tidak akan pernah hilang.
Masa yang berlalu berbekalkan kesabaran akan membuka mata yang bersengkang untuk meminta kebenaran hikmah luas terbentang dan ketika itu, adakah masih mahu menentang? Atau megeluh panjang di atas segala nasib yang dikatakan malang?
Jangan, Allah itu Maha penyayang. Apabila Allah memberikan pasti pemberian itu ada kebaikan yang kemudiannya akan membuat kita tenang. Andai kesabaran menjadi tunjang dan berbaik sangka pada Allah yang selalu kita ingatkan.
"Insan" itu kejadiannya banyak kelemahan ujian datang untuk mendidik hati untuk beriman lembut menerima setiap pengajaran berfikir tentang kekuasaan DIA yang menciptakan.
Manusia itu tidak terlepas dari ujian yang menjadikan rapuhnya Iman, tersungkur ke tanah bagai tiada kekuatan untnk bangkit bertahan. Menimbulkan banyak persoalan, kenapa dan mengapa Allah memberikan kesakitan.  
Namun apabila pertolongan Allah datang melalui teman, segala peringatan Allah disampaikan melalui peti suara insan, kembali kukuh, senyum menikmati hikmah kehidupan. Mengambil pelajaran dan pengajaran atas setiap pemberian.
Sesungguhnya ujian begini sangatlah ringan andai dibandingkan dengan mereka terdahulu yang berperang menegakkan kebenaran. Subhannallah.
Allah itu masih sayang dan sangat sayang kerana memberikan ujian. Ujian itu tandanya mata Allah, perhatian Allah masih pada kita, masih belum berpaling dari kita dan masih tidak jemu mahu mendidik kita agar sedar akan siapa diri kita, amal ibadah kita, dunia kita dan Akhirat kita kelak.
Allah Maha Melihat. Melihat seluruhnya. Apabila mata Allah melihat, pasti tidak akan ada satu pun yang terlepas dari pandangan Allah walau sekelumit zarah sekalipun yang zahir mahupun yang tersembunyi.


p/s: ALLAH itu Maha Mengetahui...ALLAH lebih mengetahui ape yang terbaek untuk kite...

Friday, September 9, 2011

Cukai talian prabayar 6 peratus?????????? biar BETOL???????

Semua pembelian tambah nilai, kad sim dikena caj mulai 15 September

KUALA LUMPUR: Pembelian tambah nilai perkhidmatan prabayar dan pek permulaan kad SIM bagi semua syarikat telekomunikasi akan dikenakan cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus, berkuat kuasa 15 September ini.

Menurut kenyataan bersama yang dikeluarkan syarikat telekomunikasi di Kuala Lumpur semalam, cukai perkhidmatan bukan sesuatu yang baru, namun sejak perkhidmatan prabayar diperkenalkan pada 1998 cukai berkenaan diserap oleh syarikat telekomunikasi.

Katanya, langkah itu diambil bagi memastikan perkhidmatan prabayar mudah alih kekal kompetitif berikutan kadar panggilan dan khidmat pesanan ringkas (SMS) prabayar adalah tinggi berbanding pasca bayar.
“Dengan kadar panggilan prabayar berkurangan sejak beberapa tahun ini, ia kini ditawarkan pada kadar yang amat berdaya saing,” kata kenyataan itu.

Kenyataan itu menambah, dengan cukai perkhidmatan enam peratus terhadap perkhidmatan prabayar, pelanggan yang membeli tambah nilai RM10 perlu membayar RM10.60, yang mana 60 sen adalah cukai perkhidmatan.

“Pelanggan prabayar dimaklumkan melalui SMS bermula semalam mengenai cukai perkhidmatan itu,” katanya.

Bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai syarat baru itu, pelanggan prabayar boleh merujuk kepada laman web syarikat telekomunikasi atau menghubungi pusat perkhidmatan pelanggan.
Syarikat telekomunikasi itu berkata, cukai perkhidmatan adalah cukai penggunaan dan boleh dikenakan kepada pelanggan seperti termaktub dalam perundangan cukai perkhidmatan.

Akta Cukai Perkhidmatan 1975 memerlukan syarikat telekomunikasi mengenakan levi cukai perkhidmatan pada kadar tertentu terhadap perkhidmatan telekomunikasi, termasuk perkhidmatan prabayar mudah alih.

Ia sama seperti cukai perkhidmatan yang dilevi terhadap pembelian makanan dan minuman daripada restoran dan hotel.

Sementara itu, BERNAMA melaporkan Persatuan Pemilik-pemilik Telefon Bimbit Malaysia (PERBIT) membantah tindakan syarikat telekomunikasi mengenakan caj perkhidmatan enam peratus bagi pembelian tambah nilai perkhidmatan prabayar dan pek permulaan kad SIM mulai 15 September ini.

Presidennya, Mohd Ali Ibrahim, berkata tindakan itu tidak masuk akal dan akan memberi kesan kepada pengguna, terutama golongan berpendapatan rendah.

“Kalau kita tengok, kebanyakan yang menggunakan prabayar adalah golongan berpendapatan rendah dan pelajar, walaupun enam peratus dilihat kecil, ia akan memberi kesan,” katanya.

Tuesday, September 6, 2011

goodness of Tuesday

..today is tuesday..so i will do sumthing thats can give us many benefit..opocok!!silap pulak..i tot..i nver wish Selamat Hari Raya for u all readers..btw...sincerely..i would like to wish it for u all...wink***


:)saper nak nyanyi mase bace entry nh pon boleh....kasi layan dowh!!!

On the pages of rosesWith the ink of moon lightWith the hand of loveA pen of prayers has writtenOnly three words for you“HAPPY EID MUBARAK’


 Eid Wishes 2:From Home to home, and heart to heart,From one place to anotherThe warmth and joy of EID,Brings us closer to each other.Eid Mubarak!

Eid Wishes 3:No shadows to depress you,Only joys to surround you.God himself to bless you,these are my wishes for you,Today, tomorrow, and every day.Eid Mubarak!

Eid Wishes 4:Do you know what is the meaning of EID?E – Embrace with open heartI – Inspire with impressive attitudeD – Distribute pleasure to all~Eid Mubarak~

Eid Wishes 5:When my arms can’t reach people close to my heart.I always hug them with my prayers.May ALLAH’s peace be with you.A very happy eid mubarak to You.

Eid Wishes 6:No time is like EidWith its charm and magicWhen fun and frolic of little onesAdd beautybto the view.HAVE A WONDERFUL EID!


Eid Wishes 7:Of all the days to celebratethis outshines the rest,Here is hoping that,This EID is happiest and best...

wahh..cakap om putih gitu..nampak x .nama kat header tuh.name omputih kan??Paulo tuh nama babah i..anyway...thats y i like to talk in my language.waduh!!!perasan lebih nh

p/s:selamat ary raye more..
p/s:mohon maaf klo terlebih cakap.
p/s:like this n coment..hahahah..


Monday, August 29, 2011

Salam Lebaran...


rasa yg sungguh x manis...
alhamdulillah....sedar x sedar daa sebulan kiter menjalani ibadah puasa...dan ari nih merupakan ari yang terakhir kiter bersahur...alhamdulillah finally i daa x payah sahur minum susu yang rasa x brape sedap n sungguh rasa x manis langsung...i bukannyer suka minum air yang x manis nih...rasa cam minum air kosong laa u kalo minum air yang x manis nih...skunk nih i daa slim mlim effect minum susu nih....kakak i pon daa jelez ngan i..almaklumlaaa die be more chubby than before...muahahahahah.... tapi rasa i lebih prefer rasa dutch lady full cream nih ag dari rasa teh kundur yeos..wekkk...
juz 4 kiddo..classsss g2....

makan ngn rendang sedap nih...
last but not least, i nak wish happy eid ....
x sabar2 nak g open house..nak makan lemang, nasi impit, rendang & kuih n biskut raya yang cedap2....tambah pulak nak minum air ribena..hahahaha...( sory i minum air ribena utk bebudak jer)...

p/s: kenape ramai sgt kawan i yg wat open house ari rya ke2 nih????????????



Friday, August 26, 2011

moment at bazar ramadhan


Arguably, withholding oneself from food and water for 12 hours during the fasting month of Ramadan is not quite as challenging as having to wake up at 5 o'clock in the morning everyday for sahur, the meal that one eats prior to fasting. Some of us are not willing to disrupt our sleeping pattern and will forego this important meal of the day, resulting in the most aggravating cases of gastric and embarrassing stomach-rumblings during meetings at work. I make an effort to get up for sahur, even if I do sometimes find myself snoozing in the plate of rice in front of me at the dinner table.
However we choose to go about our puasa ritual, everyone looks forward to breaking fast in Ramadan since it first entails shopping around for the best grubs at the local pasar malam(night market) or at those Ramadan food bazaars that only rear their heads once a Muslim lunar year. The tempting aromas of freshly made Malaysian food will make any composed fasting Muslim salivate herself dry!
While I gingerly walked amongst the buying crowd, dodged raindrops and endured the smell of barbequed chicken smoke sticking to my hair, I found solace in observing the exciting hustle and bustle at one of these Ramadan bazaars recently, affirming my love for this country I call home. Today we shall take a peek at some of the sights and scenes of a bazar in the heat of Ramadan spirit. These pictures were taken at the bazar near by my home on the outskirts of pasir mas, guaranteed to make any Malaysian living abroad homesick!




wink!!!!




















Friday, August 12, 2011

go0d Nite...

juz now i was thinking wat i should to post tonight hah??...hmm..nothin' ..
i juz wanna say gudnite...
May Allah gives u peaceful night and full of beautiful and sweet dreams..
Good Night..n  Take care...
tonight i wants more relax..so i hope that the sun will raise 2morrow late...huhuhu..T_t..










p/s: i'm going 2 sleep..krooohhhh krooooohhh....







Friday, August 5, 2011

i lap u ALLAH...

Memang byk sggh dugaan pabila duk jauh dari family...i telah dianaktirikan..waaaawwawwa
Pesal diorang suka sgt masak2 mknn yg sedap2 pas2 tag kat my mukabuku...
saje ler 2 nk wat i jelez..(i daa rase jelez +  geram daa nih) argggghhhh...

nih slh satu nyer...
nampak cam x sodap jer puding trifle nih...(ayt nk cover mrh)


'sesungguhnyer dugaan  itulah adalah nikmat kasih syg & tarbiah ALLAH'...hah..nih mnunjukkan ALLAH syg kat i tau...:) 


I

lap

U

2

ALLAH....


T_t


p/s: ucap Alhamdullillah bila terima ujian yg maha hebat...bukti kasih syg ALLAH tuh...:)

Thursday, August 4, 2011

sAya Mau Tido...

lena sgguh tdo klo ade org peluk..huhuhu
 assalamulaikum n hi to everyone....:) today is most exhausted n hungry day..oppsss omputih laa plk...konpem2 laa ari nih lapow n dahaga coz skunk nih kan bulan puasa...
arap2 di bulan Ramadhan yg penuh keberkatan ALLAH mempermudahkan segala urusan kita di dunia maupon d akhirat..(ayat bajet ustazah ler plk)...*wink*...

alhamdulillah i dpt jwb soklan UPS (Ujian Pertengahan Semester a.k.a. Ujian Paling Senang- bak kata jaizah nakman) banyak laa kau punya senang...nak ternganga i nak jawab soklan..huhuhu..

walaupon banyak jgk soklan yg i x dpt jwb tp i nk jgk say alhamdulillah for what ALLAH has granted for me( ayat nk myenangkan ati)..T_t...berakhir sudah penderitaan & kesengsaraan for this week walaupon esok still ade paper science computer tp daa blh rilex sudaaa...alaaa esok science computer jer pon (ayat bajet ag)...ngeee...k...skunk i nak tido sampai esok pagi blh x?????????
say "NO" coz esok pagi kene sahur laaa...x bole x sahur...konpem2 farah & ain tlg kejutkan akak die nih..hehehehe...

 innocent face..(fuhhh..letih lps jwb exam td)

zzzzzzz..........xmo bgn blh x?????


Monday, August 1, 2011

Selamat Berpuasa

Salam Ramadhan kepada semua umat Islam di seluruh dunia terutama kepada sahabat handai n keluarga tersayang yang berada di kelantan. ingat daku dlm doamu..*wink*...

1st tym berpuasa tanpa family (untung jaizah nakman dpt b'puasa b'sama family) ...rasa cam nk balik jer..daaa laa rasa panas tym solat terawih....mmg naseb laaa dpt duk kt tngah2...semoga ramadhan tahun nih lbih baek dr sebelomnyer...yeaahhh...aimz warawaa 1st day daa x posa..hhahaha...ape nk jadi laaa...



p/s: mesir sudah b'temu ngn sungai nil *wink*...

Saturday, July 30, 2011

PuLut DuRian

assalamualaikum w.b.t....

durian nih kalo wat tempoyak memang sedap...tambah
pulak ngn budu...
ari nih ade 'durian feast'...not for a whole day but  on the evening jer.... hahahaha....masih terasa keenakan pulut + durian = pulut durian yang sedap sehingga menjilat ibu kaki..opsss silap bukan ibu kaki tapi ibu jari...T_T.. (sape yang sanggup jilat ibu kaki????eeeeiiiiiii...)...betapa nikmatnya buah durian yang kuning-kekuningan...nyummmnyummm...perut pon masih ag ade sisa pulut durian...n sebelom tengok movie KARAK..(alaaa lakonan shahir tu laaa ngan shiera ayob n kila fairy-angelina jolie malaysia) barulah aku dapat merasai nikmat sendu n sendawa nih...betapa seksanya x dapat bersendu n sendawa nih...perut terasa padat...sungguh rasa x selesa...aku rasa mesti kengkawan seangkatan yang makan pulut durian hingga berbiji2 tu daa melepas angin daa pon...aku sorang jer terlambat (x sengaja) prosess pencernaan...huahuahua...^_-

sedap x..sedap x????kalo makan nih memang x ingat nak
buang air nih...

sape2 yang makan sambal nih
konpem2 wangi punya perfume...
lepas sesi makan durian berjemaah kitorang menunggu sesi makan nasi berlaukkan ayam masak lemak + sambal ikan bilis petai or sambal petai ikan bilis???????(konpius)  n telor dadar hasil masakan ibu kesayangan AC...oooo sudah tentu AC juara makan paling banyak...dan yang tersangat paling sikit makan nasi adalah jeng jeng...
AKU laaa...hehheheh..T_t...tu pon coz perut daaa tersangat laaa kenyang....lepas makan aku hanya boleh berdiam diri sahaja (tengok betapa sopan nyer aku..) kerana x larat nak b'cakap2...huhuhuhuhu...okeh..babai...
ayam masak lemak...

P/s: x sabaq2 menuggu esok ari coz menanti buah cempedak di luar pagaq..hahahah



Thursday, July 28, 2011

cUba Baca ArTikel niH...


Siapa kata jadi perempuan tu senang?
nak kena tutup sana, tutup sini
tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

Perempuan, stoking pon kena pakai
cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari
komfem x tahan bertutup semua
tapi, perempuan cool jek
tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
tiap2 bulan, mesti ada penyakit
nak pergi kelas pon susah
cuba tengok budak lelaki , selamber jek
kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit
tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive je
tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit
hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
hati mereka Allah jadikan lembut betul
cepat je sensitif
cuba tengok orang putus cinta
selalu perempuan yg paling susah nak lupa

Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru
cuba pergi wayang tengok cerita hindustan
siapa yg paling teruk menangis?
perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi
lembut tak lembut hati perempuan?
tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengagumkan lelaki
hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni lah, 
ramai perempuan yg merajuk dengan Allah
diorang cakap, Allah x adil

Kenapa Allah lebihkan lelaki?
kenapa perempuan kena dengar cakap suami?
kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?
padahal jadi perempuan tu sangatlah susah
bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan.

Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni,
ramai perempuan2 kat luar sana yg rebel
diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 
'lelaki x payah tutup pon'
diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki
diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati
kesian kan kat diorang?

Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang
diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil
persoalannya sekarang
betul ke Allah x adil dengan perempuan?

Betul syurga perempuan terletak di bawah kaki suami
tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya?

Betul, isteri kena ikut cakap suami
tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya
x adil lagikah Allah pada perempuan?
Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya
kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri
cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki
bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu
mashaAllah, hebatnya perempuan kan?

Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat
cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio
banyak lagu pasal perempuan kan?
jarang kita dengar lagu pasal lelaki
sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, 
sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia
masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan
sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni
perempuan senang nak masuk syurga
tengok hadis ni :

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."

(Hadis Riwayat Ahmad)

X adil lagikah Allah dekat perempuan? oh perempuan, sedarlah betapa sayangnya Allah padamu. betapa cintanya Allah padamu. tapi, kenapa kamu nak rosakkan diri kamu kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah? Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia. bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan
dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah.

Monday, December 26, 2011

Ombak Rindu...

Posted by HaziNiey PauLo at 4:57 PM 1 comments
hi..
good evening  readers...
hari ini hari yang sangat-sangat memboringkan kurang xtiviti *ayt bajet bz dgn xtvt*...bcoz i duk facebooking aje...hari nih i sorang2 je kat umah..:(
abah i seperti biase pegi keje n my kak long,  my younger sister n my beloved mother pegi klinik..naseb baik ade jugak yang call i...ilang laa sikit rase boring keseorangan...heheheheh

last week my cezen call i...saje nak gosip2...
suka bebenor my cezen gosip2...die tanya i daa pegi tengok ker movie OMBAK RINDU? i pon bagitau tak...die pon bagitau laa die daa tengok..
.i pon tanya die ''bangga laa dapat jd slh sorang  penyumbang kepada RM10 juta tuh? ''
die jawab " bangga laa jugak" sambil tergelak-gelak manja gitu..
i tanya ag "dapat masuk syurga ke?" hhahahaha pdn muke kan daa kene tuh...die pon apalagi potpet2 menjawab...
i pon tanya laa best ke OMBAK RINDU nih? RM 10 juta dlm masa 2 minggu tayangan..hebat..my cezen bagi 3 Bintang je...die bagitau nvel lagi best.. i bace novel OMBAK RINDU tuh xde laa best sangat...i heran laa macam mane orang lain yang bace nvel OMBAK RINDU tuh boleh nanges coz i bace novel tuh setitik airmata pon tak turun * pelik* or i yang xde sense...^_^

kat umah i novel yang paling femes novel BICARA HATI-Damya Hanna..alaa yang pasal  Tengku Syahran n Zahlia tuh...novel tuh memang ramai peminat..adik i daa bace berpuluh-puluh beratus-ratus kali agaknya..siap boleh hafal ag script n adegan-adegan yang  menarik..hheheh..novel tuh kejap i tengok suk atas katil..aikkss
nih cover latest punya.. 
nih yang lama punya cover...
tetiba pulak boleh ade atas meja kt tv... adik spupu i pon cakap macam tuh..tiap kali datang umah i mesti die akan ternampak novel tuh ade kt depan mata die..hehheheeh

sekarang nih BICARA HATI daa diadaptasikan kpd drama...GEMERSIK KALBU-Anis Ayuni pon daa diadaptasi jugak kepada drama... may be semua novel akan diangkat jadi drama kot..baru laa rating tinggi...hehehehh

sharnaaz n kris jd watak utama BICARA HATI


.

Wednesday, December 21, 2011

Halimah oh Halimah...

Posted by HaziNiey PauLo at 6:16 PM 0 comments
Assalam semua..hope semua sihat..ari nih i nak share one story yang betul2 berlaku dalam kehidupan. iaitu si suami yang tak menghargai langsung pengorbanan *lebih kurang pengorbanan* si isteri.
Kaunselor : Apakah pekerjaan Encik Zainal?
Encik Zainal : Saya bekerja sebagai Akauntan di sebuah Bank.
Kaunselor : Halimah pula?
Encik Zainal : Dia tidak bekerja. Hanya suri rumah sahaja.
Kaunselor : Tiap-tiap pagi siapa yang sediakan sarapan pagi?
... Encik Zainal : Halimah yang sediakan sebab dia tak kerja.
Kaunselor : Pukul berapa Halimah bangun untuk sediakan sarapan??
Encik Zainal : Pukul 5 pagi dia bangun kerana saya akan keluar bekerja pada pukul 6.30 pagi.
Kaunselor : Anak-anak encik Zainal ke sekolah bagaimana??
Encik Zainal : Halimah yang hantar sebab dia tidak bekerja.
Kaunselor : Selepas hantar anak-anak, Halimah buat apa?
Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.
Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?
Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.
Kaunselor : Apa Halimah buat?
Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.
Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?
Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.
Kaunselor : Apa Halimah buat?
Encik Zainal : Sediakan makanan, melayan anak, mengemas dan dia juga mengambil upah menjahit. Dia menjahit sehingga lewat malam kerana dia tidak bekerja.

Berdasarkan cerita di atas, anda rasa siapa yang lebih banyak bekerja?? Rutin seharian Halimah bermula dari sebelum Subuh sehingga lewat malam, itu juga dikatakan TIDAK BEKERJA?? Suri rumah memang tidak perlukan segulung ijazah atau pangkat yang besar, tetapi peranan suri rumah sangat penting!

Thursday, November 24, 2011

Tutti Frutti Lagi...

Posted by HaziNiey PauLo at 10:06 AM 3 comments
assalamualaikum n gud morning readers....berita baik utk warga kelantan kerana .....
....
....
....
....



cawangan ke2 Tutti Frutti akan dibuka di Kubang Kerian...
so, xpayah laa lagi berasak2 kt Tanjong Chat tuh...



tba2 i teringat akan negeri kelahiran ku...huhuhuhu

then apabila rindu akan kelantan automatic i jadi rindu akan budu...
wakakakakak *knape tba2 jd x senonoh nih?*



p/s: klantan i'm coming back...:)

Tuesday, November 22, 2011

Harimau Muda Malaya!!!!!!!!aaaauuummmmmmmmmmmm...

Posted by HaziNiey PauLo at 12:45 PM 2 comments
sekuat harimau...aaaauuuuuuuuuummmmmmmmmmm
Dah lame i x update blog...xde mase nk update coz still ag dalam mood raya *tba2 mood raya dtg blik * ...semalam hampir kesemua my friend post psl p'lwnn bola sepak n ucp tahniah pd team Harimau Muda Malaya...
i pon n ucp gk...'Tahniah kpada skuad Harimau Muda Malaya'...terbukti Malaysia lebih hebat dari Indonesia....^_^... 
wa caya sama lu...
memang terasa berdebar2 tyme tengok p'lawanan  semalam....memang riuh-rendah kt bilik tv...i yg nak homework pon xleh coz duk asyik tgk bola...
tym Malaysia menjaring gol hampir kesemua melompat2 daa jadi macam katak plk...
yg elok2 duk atas kerusi tba2 pulak blh ade kt dpn tv...hahahaha...
terjerit2 n terpeluk pon ade gak tyme tgk bola *i ler tuh*...mcm2 reaksi blh tgk...hahaha..mmg x sia2 smalam tgk  bola...
tp memang x puas ati ngn pengadil..mcam berat sbelah je...tp emas ttp milik Malaysia...


t'serlah k'hebatan  Harimau Muda Malaya..

MALAYSIA BOLEH!!!!!

Monday, November 14, 2011

Cantik Itu Subjektif??????

Posted by HaziNiey PauLo at 4:57 PM 3 comments
ramai orang suka akan cantik n ingin jadi cantik...malah ramai jugak yg mngatakan mereka itu cantik??????/ penting ke cantik tuh???? beruntung ke orang yg cantik tuh???????????? teringat x-clasmet i ckp cantik tuh blh wat duit...tapi mcam mne plk ngn org yg x cantik nih???  ramai plk ckp cantik tuh subjektif...t'letak pd pndangan mata individu t'sebut...

Betul ke cantik tuh subjektif?????????? or cantik itu objektif????????... i rase cantik itu objektif...y i rase cantik tuh objektif?

kita akan rase mereka itu cantik bile:

a:  mereka itu femes/ glemer
b: orang yg kite kenal
c: yg baik budi pekerti
d: sememangnya cantik

-Ustaz Azhar Idrus

Posted by HaziNiey PauLo at 4:40 PM 0 comments

Friday, November 4, 2011

my heart is a kite

Posted by HaziNiey PauLo at 6:46 PM 0 comments
Assalamualaikum viewers and readers...lets we join this entry about our like as a kite...
Before that,i wish for u all "Selamat Hari Raya Aidiladha"







My heart is a kite
held by a string
in the middle of a storm

O Allah,
I'm not asking You
for a calmer storm
Rather, I am asking You
for a thicker string

O Allah,
I'm not asking You
to end this storm soon
Rather, I am asking You
to make me stronger
so that I may hang on longer
and see the rainbow
after the storm ends

Wednesday, October 26, 2011

C.I.N.T.A.

Posted by HaziNiey PauLo at 4:55 PM 1 comments
Cinta sebelum kahwin itu
sebenarnya tidak halal
sehinggalah ijab kabul dilafazkan

Manusia dijadikan berpasangan
bg melengkapi satu sama lain.
Kita akan berkahwin dgn jodoh 
yg telah ditetapkan sejak azali  lagi

Walau siapa pun jodoh yg ALLAH tetapkan
terima dgn hati yg redha.
Tidak mustahil dia org yg kita benci,
org yg kita syg.

Yg penting,
cinta yg kita bina adalah berlandaskan 
cinta yg ditetapkanNya...

Angry birds.....

Posted by HaziNiey PauLo at 4:52 PM 1 comments
kenape burung nih femes skunk nih????

Tuesday, September 20, 2011

Tutti Frutti Now di Kelantan...

Posted by HaziNiey PauLo at 10:10 PM 1 comments

assalamualaikum readers..... 





okeh berita baek kepada di kelantan...kepada sape2 yang teringin or mengidam akan keenakan tutti frutti boleh didapati di bangunan no. 32, Queens Park, Jalan Tengku Ahmad, Tanjong Chat..

ape tuh tutti frutti?????????jangan wat2 jakun pulak eh....sedap ker tutti frutti nih?????? jangan tanya i okeh coz i x penah makan ag yogurt frozen nih...
kalo x silap i  opening on 1 Sept 2011 ( raya ke-3)..daa half month beroperasi....memang berpusu2 laah orang pada ari tuh..almaklumlah discount 50%...fuyoooo....rugi sungguh  i x g ari tuh...huhuhuhu..


ambik topping byk2 nampak meriah sikit...

xpe2 9t kawe balik klate nih kawe g sere slalu kedai tuh...hahhahaha...
kalo uolls nak tau tutti fruti sebenarnya dimiliki oleh NAZA...kaya sungguh NAZA nih x cukup hasil jual kereta nak jugak jual something that can eat....ada ag x keluarga NAZA yg bujang?????...i nak ngorat mane ler tau dapat hantaran outlet tutti frutti...hehehehe....
perggghhhhh....juz 4 me okehh...
kenal x ngan pelakon Ainul Aisyah?????  alaa artis tuh ler...die tuh  pemilik outlet tutti fruiti kat Bangi...

yg nih x lawo coz xde topping...

that's all for tonight...assalamualaikum...:)


Friday, September 16, 2011

Antara 2 pilihan...

Posted by HaziNiey PauLo at 11:02 PM 2 comments
hi there,...Salam 1 Malaysia...


ari nih 2nd year kite sambut ari 1 malaysia kan3????? this weekend 3 ari u cuti...memang konpem lecturer n teachers bagi a lots of homework...memang rase malaih sungguh nak wat homework tambahan pulak when mood raye still ade ag (tibe2 rase cam nak balik umah jer..hihihi)...


     
which one is better for us???pernah x kotak pemikiran uolls mngalami this situation??? kompem pernah kan? for example:
-nak pakai blouse ke tshirt??...
-color pink ke purple?? 
-nak g ke x kelas petang nih???? (not me okeh).. 
-nak g klinik ke x?( yang nih refer to cik pah ...hahahaha)
-nasi kerabu or nasi ayam..(ok.. yang nih c-mah punya)


 i memang paling x suke this situation...bile i berada in this situation i akan think about that everyday every second..sampaikan dalam lecturer hall pon i xleh focus...




1st: study matrik sampai abis n ambek degree-4 tahun but belom tentu dapat keje..may be 2-3 thun jadi penanam anggur
2nd: study 3 tahun then dapat keje.

when i asked my relatives n my fren  i think myself goin' to crazy..huhuhu.....i think is better i on9 to make my mind become zero..huhuhuhu...when i surfing internet i found valued article for myself ...i like to share this article with uolls...


"Di hati seorang insan yang penuh dengan kebergantungannya pada Allah S.W.T itu pasti keputusannya juga sepenuhnya bergantung pada keputusan Allah."
Pilihan Allah adalah pilihannya, tetapi bagaimana kita tahu pilihan itu adalah pilihan Allah terhadap kita? Pada saya jawapannya adalah istikharah. Istikharah memohon petunjuk Allah S.W.T.
Pandanglah dengan pandangan Allah. Pandangan kebaikan untuk setiap ketentuan.
Apabila kita memandang setiap ketentuan Allah, setiap ujian Allah dan setiap pemberian Allah ke atas diri kita dengan pandangan yang penuh hikmah, pasti yang akan kita temui bukan noktah.
Tetapi kelembutan dan kasih sayang yang tidak pernah renggang, sungguhpun yang DIA berikan itu adalah kesakitan yang kita rasakan tidak akan pernah hilang.
Masa yang berlalu berbekalkan kesabaran akan membuka mata yang bersengkang untuk meminta kebenaran hikmah luas terbentang dan ketika itu, adakah masih mahu menentang? Atau megeluh panjang di atas segala nasib yang dikatakan malang?
Jangan, Allah itu Maha penyayang. Apabila Allah memberikan pasti pemberian itu ada kebaikan yang kemudiannya akan membuat kita tenang. Andai kesabaran menjadi tunjang dan berbaik sangka pada Allah yang selalu kita ingatkan.
"Insan" itu kejadiannya banyak kelemahan ujian datang untuk mendidik hati untuk beriman lembut menerima setiap pengajaran berfikir tentang kekuasaan DIA yang menciptakan.
Manusia itu tidak terlepas dari ujian yang menjadikan rapuhnya Iman, tersungkur ke tanah bagai tiada kekuatan untnk bangkit bertahan. Menimbulkan banyak persoalan, kenapa dan mengapa Allah memberikan kesakitan.  
Namun apabila pertolongan Allah datang melalui teman, segala peringatan Allah disampaikan melalui peti suara insan, kembali kukuh, senyum menikmati hikmah kehidupan. Mengambil pelajaran dan pengajaran atas setiap pemberian.
Sesungguhnya ujian begini sangatlah ringan andai dibandingkan dengan mereka terdahulu yang berperang menegakkan kebenaran. Subhannallah.
Allah itu masih sayang dan sangat sayang kerana memberikan ujian. Ujian itu tandanya mata Allah, perhatian Allah masih pada kita, masih belum berpaling dari kita dan masih tidak jemu mahu mendidik kita agar sedar akan siapa diri kita, amal ibadah kita, dunia kita dan Akhirat kita kelak.
Allah Maha Melihat. Melihat seluruhnya. Apabila mata Allah melihat, pasti tidak akan ada satu pun yang terlepas dari pandangan Allah walau sekelumit zarah sekalipun yang zahir mahupun yang tersembunyi.


p/s: ALLAH itu Maha Mengetahui...ALLAH lebih mengetahui ape yang terbaek untuk kite...

Friday, September 9, 2011

Cukai talian prabayar 6 peratus?????????? biar BETOL???????

Posted by HaziNiey PauLo at 12:55 PM 0 comments
Semua pembelian tambah nilai, kad sim dikena caj mulai 15 September

KUALA LUMPUR: Pembelian tambah nilai perkhidmatan prabayar dan pek permulaan kad SIM bagi semua syarikat telekomunikasi akan dikenakan cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus, berkuat kuasa 15 September ini.

Menurut kenyataan bersama yang dikeluarkan syarikat telekomunikasi di Kuala Lumpur semalam, cukai perkhidmatan bukan sesuatu yang baru, namun sejak perkhidmatan prabayar diperkenalkan pada 1998 cukai berkenaan diserap oleh syarikat telekomunikasi.

Katanya, langkah itu diambil bagi memastikan perkhidmatan prabayar mudah alih kekal kompetitif berikutan kadar panggilan dan khidmat pesanan ringkas (SMS) prabayar adalah tinggi berbanding pasca bayar.
“Dengan kadar panggilan prabayar berkurangan sejak beberapa tahun ini, ia kini ditawarkan pada kadar yang amat berdaya saing,” kata kenyataan itu.

Kenyataan itu menambah, dengan cukai perkhidmatan enam peratus terhadap perkhidmatan prabayar, pelanggan yang membeli tambah nilai RM10 perlu membayar RM10.60, yang mana 60 sen adalah cukai perkhidmatan.

“Pelanggan prabayar dimaklumkan melalui SMS bermula semalam mengenai cukai perkhidmatan itu,” katanya.

Bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai syarat baru itu, pelanggan prabayar boleh merujuk kepada laman web syarikat telekomunikasi atau menghubungi pusat perkhidmatan pelanggan.
Syarikat telekomunikasi itu berkata, cukai perkhidmatan adalah cukai penggunaan dan boleh dikenakan kepada pelanggan seperti termaktub dalam perundangan cukai perkhidmatan.

Akta Cukai Perkhidmatan 1975 memerlukan syarikat telekomunikasi mengenakan levi cukai perkhidmatan pada kadar tertentu terhadap perkhidmatan telekomunikasi, termasuk perkhidmatan prabayar mudah alih.

Ia sama seperti cukai perkhidmatan yang dilevi terhadap pembelian makanan dan minuman daripada restoran dan hotel.

Sementara itu, BERNAMA melaporkan Persatuan Pemilik-pemilik Telefon Bimbit Malaysia (PERBIT) membantah tindakan syarikat telekomunikasi mengenakan caj perkhidmatan enam peratus bagi pembelian tambah nilai perkhidmatan prabayar dan pek permulaan kad SIM mulai 15 September ini.

Presidennya, Mohd Ali Ibrahim, berkata tindakan itu tidak masuk akal dan akan memberi kesan kepada pengguna, terutama golongan berpendapatan rendah.

“Kalau kita tengok, kebanyakan yang menggunakan prabayar adalah golongan berpendapatan rendah dan pelajar, walaupun enam peratus dilihat kecil, ia akan memberi kesan,” katanya.

Tuesday, September 6, 2011

goodness of Tuesday

Posted by HaziNiey PauLo at 8:33 PM 0 comments
..today is tuesday..so i will do sumthing thats can give us many benefit..opocok!!silap pulak..i tot..i nver wish Selamat Hari Raya for u all readers..btw...sincerely..i would like to wish it for u all...wink***


:)saper nak nyanyi mase bace entry nh pon boleh....kasi layan dowh!!!

On the pages of rosesWith the ink of moon lightWith the hand of loveA pen of prayers has writtenOnly three words for you“HAPPY EID MUBARAK’


 Eid Wishes 2:From Home to home, and heart to heart,From one place to anotherThe warmth and joy of EID,Brings us closer to each other.Eid Mubarak!

Eid Wishes 3:No shadows to depress you,Only joys to surround you.God himself to bless you,these are my wishes for you,Today, tomorrow, and every day.Eid Mubarak!

Eid Wishes 4:Do you know what is the meaning of EID?E – Embrace with open heartI – Inspire with impressive attitudeD – Distribute pleasure to all~Eid Mubarak~

Eid Wishes 5:When my arms can’t reach people close to my heart.I always hug them with my prayers.May ALLAH’s peace be with you.A very happy eid mubarak to You.

Eid Wishes 6:No time is like EidWith its charm and magicWhen fun and frolic of little onesAdd beautybto the view.HAVE A WONDERFUL EID!


Eid Wishes 7:Of all the days to celebratethis outshines the rest,Here is hoping that,This EID is happiest and best...

wahh..cakap om putih gitu..nampak x .nama kat header tuh.name omputih kan??Paulo tuh nama babah i..anyway...thats y i like to talk in my language.waduh!!!perasan lebih nh

p/s:selamat ary raye more..
p/s:mohon maaf klo terlebih cakap.
p/s:like this n coment..hahahah..


Monday, August 29, 2011

Salam Lebaran...

Posted by HaziNiey PauLo at 6:48 PM 1 comments

rasa yg sungguh x manis...
alhamdulillah....sedar x sedar daa sebulan kiter menjalani ibadah puasa...dan ari nih merupakan ari yang terakhir kiter bersahur...alhamdulillah finally i daa x payah sahur minum susu yang rasa x brape sedap n sungguh rasa x manis langsung...i bukannyer suka minum air yang x manis nih...rasa cam minum air kosong laa u kalo minum air yang x manis nih...skunk nih i daa slim mlim effect minum susu nih....kakak i pon daa jelez ngan i..almaklumlaaa die be more chubby than before...muahahahahah.... tapi rasa i lebih prefer rasa dutch lady full cream nih ag dari rasa teh kundur yeos..wekkk...
juz 4 kiddo..classsss g2....

makan ngn rendang sedap nih...
last but not least, i nak wish happy eid ....
x sabar2 nak g open house..nak makan lemang, nasi impit, rendang & kuih n biskut raya yang cedap2....tambah pulak nak minum air ribena..hahahaha...( sory i minum air ribena utk bebudak jer)...

p/s: kenape ramai sgt kawan i yg wat open house ari rya ke2 nih????????????



Friday, August 26, 2011

moment at bazar ramadhan

Posted by HaziNiey PauLo at 5:53 PM 0 comments

Arguably, withholding oneself from food and water for 12 hours during the fasting month of Ramadan is not quite as challenging as having to wake up at 5 o'clock in the morning everyday for sahur, the meal that one eats prior to fasting. Some of us are not willing to disrupt our sleeping pattern and will forego this important meal of the day, resulting in the most aggravating cases of gastric and embarrassing stomach-rumblings during meetings at work. I make an effort to get up for sahur, even if I do sometimes find myself snoozing in the plate of rice in front of me at the dinner table.
However we choose to go about our puasa ritual, everyone looks forward to breaking fast in Ramadan since it first entails shopping around for the best grubs at the local pasar malam(night market) or at those Ramadan food bazaars that only rear their heads once a Muslim lunar year. The tempting aromas of freshly made Malaysian food will make any composed fasting Muslim salivate herself dry!
While I gingerly walked amongst the buying crowd, dodged raindrops and endured the smell of barbequed chicken smoke sticking to my hair, I found solace in observing the exciting hustle and bustle at one of these Ramadan bazaars recently, affirming my love for this country I call home. Today we shall take a peek at some of the sights and scenes of a bazar in the heat of Ramadan spirit. These pictures were taken at the bazar near by my home on the outskirts of pasir mas, guaranteed to make any Malaysian living abroad homesick!




wink!!!!




















Friday, August 12, 2011

go0d Nite...

Posted by HaziNiey PauLo at 12:47 AM 1 comments
juz now i was thinking wat i should to post tonight hah??...hmm..nothin' ..
i juz wanna say gudnite...
May Allah gives u peaceful night and full of beautiful and sweet dreams..
Good Night..n  Take care...
tonight i wants more relax..so i hope that the sun will raise 2morrow late...huhuhu..T_t..










p/s: i'm going 2 sleep..krooohhhh krooooohhh....







Friday, August 5, 2011

i lap u ALLAH...

Posted by HaziNiey PauLo at 12:27 AM 1 comments
Memang byk sggh dugaan pabila duk jauh dari family...i telah dianaktirikan..waaaawwawwa
Pesal diorang suka sgt masak2 mknn yg sedap2 pas2 tag kat my mukabuku...
saje ler 2 nk wat i jelez..(i daa rase jelez +  geram daa nih) argggghhhh...

nih slh satu nyer...
nampak cam x sodap jer puding trifle nih...(ayt nk cover mrh)


'sesungguhnyer dugaan  itulah adalah nikmat kasih syg & tarbiah ALLAH'...hah..nih mnunjukkan ALLAH syg kat i tau...:) 


I

lap

U

2

ALLAH....


T_t


p/s: ucap Alhamdullillah bila terima ujian yg maha hebat...bukti kasih syg ALLAH tuh...:)

Thursday, August 4, 2011

sAya Mau Tido...

Posted by HaziNiey PauLo at 12:06 AM 2 comments
lena sgguh tdo klo ade org peluk..huhuhu
 assalamulaikum n hi to everyone....:) today is most exhausted n hungry day..oppsss omputih laa plk...konpem2 laa ari nih lapow n dahaga coz skunk nih kan bulan puasa...
arap2 di bulan Ramadhan yg penuh keberkatan ALLAH mempermudahkan segala urusan kita di dunia maupon d akhirat..(ayat bajet ustazah ler plk)...*wink*...

alhamdulillah i dpt jwb soklan UPS (Ujian Pertengahan Semester a.k.a. Ujian Paling Senang- bak kata jaizah nakman) banyak laa kau punya senang...nak ternganga i nak jawab soklan..huhuhu..

walaupon banyak jgk soklan yg i x dpt jwb tp i nk jgk say alhamdulillah for what ALLAH has granted for me( ayat nk myenangkan ati)..T_t...berakhir sudah penderitaan & kesengsaraan for this week walaupon esok still ade paper science computer tp daa blh rilex sudaaa...alaaa esok science computer jer pon (ayat bajet ag)...ngeee...k...skunk i nak tido sampai esok pagi blh x?????????
say "NO" coz esok pagi kene sahur laaa...x bole x sahur...konpem2 farah & ain tlg kejutkan akak die nih..hehehehe...

 innocent face..(fuhhh..letih lps jwb exam td)

zzzzzzz..........xmo bgn blh x?????


Monday, August 1, 2011

Selamat Berpuasa

Posted by HaziNiey PauLo at 8:14 AM 0 comments
Salam Ramadhan kepada semua umat Islam di seluruh dunia terutama kepada sahabat handai n keluarga tersayang yang berada di kelantan. ingat daku dlm doamu..*wink*...

1st tym berpuasa tanpa family (untung jaizah nakman dpt b'puasa b'sama family) ...rasa cam nk balik jer..daaa laa rasa panas tym solat terawih....mmg naseb laaa dpt duk kt tngah2...semoga ramadhan tahun nih lbih baek dr sebelomnyer...yeaahhh...aimz warawaa 1st day daa x posa..hhahaha...ape nk jadi laaa...



p/s: mesir sudah b'temu ngn sungai nil *wink*...

Saturday, July 30, 2011

PuLut DuRian

Posted by HaziNiey PauLo at 12:37 AM 2 comments
assalamualaikum w.b.t....

durian nih kalo wat tempoyak memang sedap...tambah
pulak ngn budu...
ari nih ade 'durian feast'...not for a whole day but  on the evening jer.... hahahaha....masih terasa keenakan pulut + durian = pulut durian yang sedap sehingga menjilat ibu kaki..opsss silap bukan ibu kaki tapi ibu jari...T_T.. (sape yang sanggup jilat ibu kaki????eeeeiiiiiii...)...betapa nikmatnya buah durian yang kuning-kekuningan...nyummmnyummm...perut pon masih ag ade sisa pulut durian...n sebelom tengok movie KARAK..(alaaa lakonan shahir tu laaa ngan shiera ayob n kila fairy-angelina jolie malaysia) barulah aku dapat merasai nikmat sendu n sendawa nih...betapa seksanya x dapat bersendu n sendawa nih...perut terasa padat...sungguh rasa x selesa...aku rasa mesti kengkawan seangkatan yang makan pulut durian hingga berbiji2 tu daa melepas angin daa pon...aku sorang jer terlambat (x sengaja) prosess pencernaan...huahuahua...^_-

sedap x..sedap x????kalo makan nih memang x ingat nak
buang air nih...

sape2 yang makan sambal nih
konpem2 wangi punya perfume...
lepas sesi makan durian berjemaah kitorang menunggu sesi makan nasi berlaukkan ayam masak lemak + sambal ikan bilis petai or sambal petai ikan bilis???????(konpius)  n telor dadar hasil masakan ibu kesayangan AC...oooo sudah tentu AC juara makan paling banyak...dan yang tersangat paling sikit makan nasi adalah jeng jeng...
AKU laaa...hehheheh..T_t...tu pon coz perut daaa tersangat laaa kenyang....lepas makan aku hanya boleh berdiam diri sahaja (tengok betapa sopan nyer aku..) kerana x larat nak b'cakap2...huhuhuhuhu...okeh..babai...
ayam masak lemak...

P/s: x sabaq2 menuggu esok ari coz menanti buah cempedak di luar pagaq..hahahah



Thursday, July 28, 2011

cUba Baca ArTikel niH...

Posted by HaziNiey PauLo at 4:09 PM 0 comments

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
nak kena tutup sana, tutup sini
tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

Perempuan, stoking pon kena pakai
cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari
komfem x tahan bertutup semua
tapi, perempuan cool jek
tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
tiap2 bulan, mesti ada penyakit
nak pergi kelas pon susah
cuba tengok budak lelaki , selamber jek
kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit
tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive je
tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit
hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
hati mereka Allah jadikan lembut betul
cepat je sensitif
cuba tengok orang putus cinta
selalu perempuan yg paling susah nak lupa

Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru
cuba pergi wayang tengok cerita hindustan
siapa yg paling teruk menangis?
perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi
lembut tak lembut hati perempuan?
tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengagumkan lelaki
hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni lah, 
ramai perempuan yg merajuk dengan Allah
diorang cakap, Allah x adil

Kenapa Allah lebihkan lelaki?
kenapa perempuan kena dengar cakap suami?
kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?
padahal jadi perempuan tu sangatlah susah
bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan.

Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni,
ramai perempuan2 kat luar sana yg rebel
diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 
'lelaki x payah tutup pon'
diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki
diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati
kesian kan kat diorang?

Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang
diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil
persoalannya sekarang
betul ke Allah x adil dengan perempuan?

Betul syurga perempuan terletak di bawah kaki suami
tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya?

Betul, isteri kena ikut cakap suami
tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya
x adil lagikah Allah pada perempuan?
Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya
kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri
cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki
bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu
mashaAllah, hebatnya perempuan kan?

Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat
cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio
banyak lagu pasal perempuan kan?
jarang kita dengar lagu pasal lelaki
sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, 
sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia
masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan
sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni
perempuan senang nak masuk syurga
tengok hadis ni :

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."

(Hadis Riwayat Ahmad)

X adil lagikah Allah dekat perempuan? oh perempuan, sedarlah betapa sayangnya Allah padamu. betapa cintanya Allah padamu. tapi, kenapa kamu nak rosakkan diri kamu kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah? Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia. bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan
dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah.