BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 30, 2011

PuLut DuRian

assalamualaikum w.b.t....

durian nih kalo wat tempoyak memang sedap...tambah
pulak ngn budu...
ari nih ade 'durian feast'...not for a whole day but  on the evening jer.... hahahaha....masih terasa keenakan pulut + durian = pulut durian yang sedap sehingga menjilat ibu kaki..opsss silap bukan ibu kaki tapi ibu jari...T_T.. (sape yang sanggup jilat ibu kaki????eeeeiiiiiii...)...betapa nikmatnya buah durian yang kuning-kekuningan...nyummmnyummm...perut pon masih ag ade sisa pulut durian...n sebelom tengok movie KARAK..(alaaa lakonan shahir tu laaa ngan shiera ayob n kila fairy-angelina jolie malaysia) barulah aku dapat merasai nikmat sendu n sendawa nih...betapa seksanya x dapat bersendu n sendawa nih...perut terasa padat...sungguh rasa x selesa...aku rasa mesti kengkawan seangkatan yang makan pulut durian hingga berbiji2 tu daa melepas angin daa pon...aku sorang jer terlambat (x sengaja) prosess pencernaan...huahuahua...^_-

sedap x..sedap x????kalo makan nih memang x ingat nak
buang air nih...

sape2 yang makan sambal nih
konpem2 wangi punya perfume...
lepas sesi makan durian berjemaah kitorang menunggu sesi makan nasi berlaukkan ayam masak lemak + sambal ikan bilis petai or sambal petai ikan bilis???????(konpius)  n telor dadar hasil masakan ibu kesayangan AC...oooo sudah tentu AC juara makan paling banyak...dan yang tersangat paling sikit makan nasi adalah jeng jeng...
AKU laaa...hehheheh..T_t...tu pon coz perut daaa tersangat laaa kenyang....lepas makan aku hanya boleh berdiam diri sahaja (tengok betapa sopan nyer aku..) kerana x larat nak b'cakap2...huhuhuhuhu...okeh..babai...
ayam masak lemak...

P/s: x sabaq2 menuggu esok ari coz menanti buah cempedak di luar pagaq..hahahah



Thursday, July 28, 2011

cUba Baca ArTikel niH...


Siapa kata jadi perempuan tu senang?
nak kena tutup sana, tutup sini
tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

Perempuan, stoking pon kena pakai
cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari
komfem x tahan bertutup semua
tapi, perempuan cool jek
tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
tiap2 bulan, mesti ada penyakit
nak pergi kelas pon susah
cuba tengok budak lelaki , selamber jek
kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit
tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive je
tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit
hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
hati mereka Allah jadikan lembut betul
cepat je sensitif
cuba tengok orang putus cinta
selalu perempuan yg paling susah nak lupa

Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru
cuba pergi wayang tengok cerita hindustan
siapa yg paling teruk menangis?
perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi
lembut tak lembut hati perempuan?
tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengagumkan lelaki
hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni lah, 
ramai perempuan yg merajuk dengan Allah
diorang cakap, Allah x adil

Kenapa Allah lebihkan lelaki?
kenapa perempuan kena dengar cakap suami?
kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?
padahal jadi perempuan tu sangatlah susah
bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan.

Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni,
ramai perempuan2 kat luar sana yg rebel
diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 
'lelaki x payah tutup pon'
diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki
diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati
kesian kan kat diorang?

Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang
diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil
persoalannya sekarang
betul ke Allah x adil dengan perempuan?

Betul syurga perempuan terletak di bawah kaki suami
tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya?

Betul, isteri kena ikut cakap suami
tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya
x adil lagikah Allah pada perempuan?
Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya
kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri
cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki
bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu
mashaAllah, hebatnya perempuan kan?

Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat
cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio
banyak lagu pasal perempuan kan?
jarang kita dengar lagu pasal lelaki
sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, 
sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia
masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan
sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni
perempuan senang nak masuk syurga
tengok hadis ni :

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."

(Hadis Riwayat Ahmad)

X adil lagikah Allah dekat perempuan? oh perempuan, sedarlah betapa sayangnya Allah padamu. betapa cintanya Allah padamu. tapi, kenapa kamu nak rosakkan diri kamu kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah? Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia. bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan
dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah.

Tuesday, July 19, 2011

best fren 4ever

We dont always like the same things take ice cream
We like different flavors 
And we dont always see things the same once you 
called me a name and I returned the favor 
But you are my Best friend forever we wont ever
let that end no never

You are here for me and I am here for you
Thats what best friends do 
We dont always see eye to eye dont ask me why
But we dont mind it
And we dont always get along but our friendships 
strong

We can always find it
And you are my best friend forever we wont ever let 
that end no never
You are here for me and I am here for you

Thats what best friends do 
We dont always fit in with the crowd but we still 
stand proud and we stand together 
And we dont care what other people say we go our own
true way that works a whole lot better 
And you are my best friend forever we wont ever let 
that end no never 

You are here for me and I am here for you thats what
best friends do 
You are my best friend forever we wont ever let that 
end no never 
You are here for me and I am here for you thats what 
best friends do
Thats what best friend do

Istikharah Cinta

Bersaksi cinta di atas cinta
Dalam alunan tasbihku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman di malam sunyi penuh doa
Sebut nama-Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjuk-Mu
Satu nama teman setia
Naluriku berkata
Di penantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Memenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu


Di istikharah cinta

Thursday, July 14, 2011

kU bAhaGia...

rupa yg rase bahagia
bile xde kelas....
Di atas bumi ini ku berpijak             
Pada jiwa yangg tenang di hatiku
Tak pernah ada duka yg terlintas
Ku bahagia

Ingin ku lukis semua hidup ini
Dengan cinta dan cita yang terindah
Masa muda yang tak pernah kan mendung
Ku bahagia

Chorus:
Dalam hidup ini
Arungi semua cerita indahku
Saat saat remaja yang terindah
Tak bisa terulang

Ku ingin nikmati
Semua jalan yang ada di hadapku
Kan ku tanamkan cinta tuk kasih ku agar
Ku bahagia






'ku bahagia'
ohhh hati ku....dimanakah dikau???
lagu ku bahagia mengambarkan ati aku yang tengah bergembira sakan sambil terguling2  dalam taman bunga di kashmir...heheheheh...ari nih ariiiiiiiiiii yang paling membahagiakan for this week...coz ari nih banyak free...tutorial mathematic cancel..(lecturer mc..)..hoorayyyy..^_^...and amali sains komputer pon duk relax2 jer...duk skodeng blog2 orang laen...>_<...(terutamanya blog zierah n nani)...memang konpem2 nani n zierah marah kat aku nih..hhahahah...malasnyer nak g lect sains komputer jap ag...






P/s: blh x sape2 yg baek ati tolong cancel lect sains komputer jap    ag????????



Wednesday, July 13, 2011

peTua KeCantikan WaniTa

Assalamualaikum...

Hari nih memang laa tersangat2 letih walaupon kelas habis kul 3...and malam nih ade Chemistry Enhancement Programme...:(...
xde langsung time untuk tido( nih yang sedih)...

sebelom:
walauon gemok tp ttp nmpak sweet..
ok...Sebelum nak naik di bilik..aku n Jah g  cubical...terserempak ngan Mirah duk d atas kerusi sambil goyang2 kaki..kalah lecturer..sambil2 tunggu lecturer kitorang berbual2 n....aku telah menyedari perut aku makin membesar (not pregnant ok..)...tanda2 aku sudah mula mengggeeemokkk....
xboleh jadi...kene kempiskan perut sebelom balik klate...^_^...aku pon balik bilik terus jer tanya mr. google petua utk kempiskan perut...heheheh...

petua utk kempiskan perut:

selepas:
mak aih...kurusnyer...
deng deng...

ambik limau nipis..then ambik perah limau nipis..ambik air perahan limau nipis tu n  dicampur dengan teh tanpa gula dan minum everyday. Sebaik-baiknya biarlah teh yang diminum itu teh panas suam, kesannya lebih cepat. Amalkan meminum air ini dan insya-Allah perut anda (dan aku) yang buncit akan menjadi kempis dan kemas semula n maybe jadi macam victoria beckham...

di bawah nih pula petua kecantikan untuk para2 wanita dari hujung rambut hingga hujung kaki dan di dunia dan di akhirat....


Untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkanlah kata-kata kebaikan. Untuk mendapatkan mata yang indah, carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai. untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, bagikanlah makanan dengan mereka yang kelaparan. Untuk mendapatkan rambut yang indah,mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari.
Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian.
Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain. Perlu senantiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni. Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda. Apabila anda sudah melakukan semuanyaitu, ingatlah senantiasa. Jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akan senantiasa ada tangan terulur. Dan dengan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri dan satu lagi untuk menolong orang lain.
Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakan, bukan pada bentuk tubuh, atau cara diamenyisir rambutnya. Kecantikan wanita terdapat pada mata, cara dia memandang dunia. Karena di matanya terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.
Kecantikan wanita bukan pada kehalusan wajah. Tetapi pada kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta dia berikan. Dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu...

Monday, July 11, 2011

esk ke Klinik..

malam nih terpaksa stay up coz teman Amirah Said duk study...memang rajin laa anak Pak Said study mlm nih...tu pon coz ade quiz fizik..terpaksa laa die stay up mlm nih...hahhahaha...time dalam kuliah xnak focus...tgk skunk nih  xpasai2 hang kena stay up...huhuhu..dalam kuliah sibuk je duk kacau Cik Pah...

Kalo duk teman Cik Mirah study konpem2 esok aku demam..daa laa skunk nih aku selsema...aku memang cukup2 x suka selsema coz aku betapa seksanya selsema...
1) kena pegang tisu 24 jam...
2)bersin bukan 2-3x tapi 4-5x...(malu wei bersin dalam kuliah)
3)bukan setakat idung berair..mata pon terasa laen jer...
4) sakit tekak...(suara pon nak jadi rock ala2 ELLA)...

Esok aku n Cik Pah decided nk g klinik..yeaaahhhh!!!!!!!!....

P/s: dalam mood gembira coz dapat blik ke klate tnh airku...aura2 duk kat umh still ade ag...

Monday, July 4, 2011

Doa KetiKa Bangun TiDUR

Segala puji bagi Allah yang menghidupkan kami selepas mematikan kami dan kepadaNya kami akan kembali.




P/S: kena tdo laa skunk bru blh bce doa nih...

Friday, July 1, 2011



Saturday, July 30, 2011

PuLut DuRian

Posted by HaziNiey PauLo at 12:37 AM 2 comments
assalamualaikum w.b.t....

durian nih kalo wat tempoyak memang sedap...tambah
pulak ngn budu...
ari nih ade 'durian feast'...not for a whole day but  on the evening jer.... hahahaha....masih terasa keenakan pulut + durian = pulut durian yang sedap sehingga menjilat ibu kaki..opsss silap bukan ibu kaki tapi ibu jari...T_T.. (sape yang sanggup jilat ibu kaki????eeeeiiiiiii...)...betapa nikmatnya buah durian yang kuning-kekuningan...nyummmnyummm...perut pon masih ag ade sisa pulut durian...n sebelom tengok movie KARAK..(alaaa lakonan shahir tu laaa ngan shiera ayob n kila fairy-angelina jolie malaysia) barulah aku dapat merasai nikmat sendu n sendawa nih...betapa seksanya x dapat bersendu n sendawa nih...perut terasa padat...sungguh rasa x selesa...aku rasa mesti kengkawan seangkatan yang makan pulut durian hingga berbiji2 tu daa melepas angin daa pon...aku sorang jer terlambat (x sengaja) prosess pencernaan...huahuahua...^_-

sedap x..sedap x????kalo makan nih memang x ingat nak
buang air nih...

sape2 yang makan sambal nih
konpem2 wangi punya perfume...
lepas sesi makan durian berjemaah kitorang menunggu sesi makan nasi berlaukkan ayam masak lemak + sambal ikan bilis petai or sambal petai ikan bilis???????(konpius)  n telor dadar hasil masakan ibu kesayangan AC...oooo sudah tentu AC juara makan paling banyak...dan yang tersangat paling sikit makan nasi adalah jeng jeng...
AKU laaa...hehheheh..T_t...tu pon coz perut daaa tersangat laaa kenyang....lepas makan aku hanya boleh berdiam diri sahaja (tengok betapa sopan nyer aku..) kerana x larat nak b'cakap2...huhuhuhuhu...okeh..babai...
ayam masak lemak...

P/s: x sabaq2 menuggu esok ari coz menanti buah cempedak di luar pagaq..hahahah



Thursday, July 28, 2011

cUba Baca ArTikel niH...

Posted by HaziNiey PauLo at 4:09 PM 0 comments

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
nak kena tutup sana, tutup sini
tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

Perempuan, stoking pon kena pakai
cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari
komfem x tahan bertutup semua
tapi, perempuan cool jek
tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
tiap2 bulan, mesti ada penyakit
nak pergi kelas pon susah
cuba tengok budak lelaki , selamber jek
kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit
tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive je
tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit
hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
hati mereka Allah jadikan lembut betul
cepat je sensitif
cuba tengok orang putus cinta
selalu perempuan yg paling susah nak lupa

Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru
cuba pergi wayang tengok cerita hindustan
siapa yg paling teruk menangis?
perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi
lembut tak lembut hati perempuan?
tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengagumkan lelaki
hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni lah, 
ramai perempuan yg merajuk dengan Allah
diorang cakap, Allah x adil

Kenapa Allah lebihkan lelaki?
kenapa perempuan kena dengar cakap suami?
kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?
padahal jadi perempuan tu sangatlah susah
bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan.

Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni,
ramai perempuan2 kat luar sana yg rebel
diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 
'lelaki x payah tutup pon'
diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki
diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati
kesian kan kat diorang?

Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang
diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil
persoalannya sekarang
betul ke Allah x adil dengan perempuan?

Betul syurga perempuan terletak di bawah kaki suami
tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya?

Betul, isteri kena ikut cakap suami
tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya
x adil lagikah Allah pada perempuan?
Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya
kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri
cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki
bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu
mashaAllah, hebatnya perempuan kan?

Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat
cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio
banyak lagu pasal perempuan kan?
jarang kita dengar lagu pasal lelaki
sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, 
sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia
masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan
sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni
perempuan senang nak masuk syurga
tengok hadis ni :

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."

(Hadis Riwayat Ahmad)

X adil lagikah Allah dekat perempuan? oh perempuan, sedarlah betapa sayangnya Allah padamu. betapa cintanya Allah padamu. tapi, kenapa kamu nak rosakkan diri kamu kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah? Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia. bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan
dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah.

Tuesday, July 19, 2011

best fren 4ever

Posted by HaziNiey PauLo at 8:08 PM 0 comments
We dont always like the same things take ice cream
We like different flavors 
And we dont always see things the same once you 
called me a name and I returned the favor 
But you are my Best friend forever we wont ever
let that end no never

You are here for me and I am here for you
Thats what best friends do 
We dont always see eye to eye dont ask me why
But we dont mind it
And we dont always get along but our friendships 
strong

We can always find it
And you are my best friend forever we wont ever let 
that end no never
You are here for me and I am here for you

Thats what best friends do 
We dont always fit in with the crowd but we still 
stand proud and we stand together 
And we dont care what other people say we go our own
true way that works a whole lot better 
And you are my best friend forever we wont ever let 
that end no never 

You are here for me and I am here for you thats what
best friends do 
You are my best friend forever we wont ever let that 
end no never 
You are here for me and I am here for you thats what 
best friends do
Thats what best friend do

Istikharah Cinta

Posted by HaziNiey PauLo at 1:18 AM 0 comments
Bersaksi cinta di atas cinta
Dalam alunan tasbihku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman di malam sunyi penuh doa
Sebut nama-Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjuk-Mu
Satu nama teman setia
Naluriku berkata
Di penantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Memenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu


Di istikharah cinta

Thursday, July 14, 2011

kU bAhaGia...

Posted by HaziNiey PauLo at 1:22 PM 0 comments
rupa yg rase bahagia
bile xde kelas....
Di atas bumi ini ku berpijak             
Pada jiwa yangg tenang di hatiku
Tak pernah ada duka yg terlintas
Ku bahagia

Ingin ku lukis semua hidup ini
Dengan cinta dan cita yang terindah
Masa muda yang tak pernah kan mendung
Ku bahagia

Chorus:
Dalam hidup ini
Arungi semua cerita indahku
Saat saat remaja yang terindah
Tak bisa terulang

Ku ingin nikmati
Semua jalan yang ada di hadapku
Kan ku tanamkan cinta tuk kasih ku agar
Ku bahagia






'ku bahagia'
ohhh hati ku....dimanakah dikau???
lagu ku bahagia mengambarkan ati aku yang tengah bergembira sakan sambil terguling2  dalam taman bunga di kashmir...heheheheh...ari nih ariiiiiiiiiii yang paling membahagiakan for this week...coz ari nih banyak free...tutorial mathematic cancel..(lecturer mc..)..hoorayyyy..^_^...and amali sains komputer pon duk relax2 jer...duk skodeng blog2 orang laen...>_<...(terutamanya blog zierah n nani)...memang konpem2 nani n zierah marah kat aku nih..hhahahah...malasnyer nak g lect sains komputer jap ag...






P/s: blh x sape2 yg baek ati tolong cancel lect sains komputer jap    ag????????



Wednesday, July 13, 2011

peTua KeCantikan WaniTa

Posted by HaziNiey PauLo at 6:04 PM 1 comments
Assalamualaikum...

Hari nih memang laa tersangat2 letih walaupon kelas habis kul 3...and malam nih ade Chemistry Enhancement Programme...:(...
xde langsung time untuk tido( nih yang sedih)...

sebelom:
walauon gemok tp ttp nmpak sweet..
ok...Sebelum nak naik di bilik..aku n Jah g  cubical...terserempak ngan Mirah duk d atas kerusi sambil goyang2 kaki..kalah lecturer..sambil2 tunggu lecturer kitorang berbual2 n....aku telah menyedari perut aku makin membesar (not pregnant ok..)...tanda2 aku sudah mula mengggeeemokkk....
xboleh jadi...kene kempiskan perut sebelom balik klate...^_^...aku pon balik bilik terus jer tanya mr. google petua utk kempiskan perut...heheheh...

petua utk kempiskan perut:

selepas:
mak aih...kurusnyer...
deng deng...

ambik limau nipis..then ambik perah limau nipis..ambik air perahan limau nipis tu n  dicampur dengan teh tanpa gula dan minum everyday. Sebaik-baiknya biarlah teh yang diminum itu teh panas suam, kesannya lebih cepat. Amalkan meminum air ini dan insya-Allah perut anda (dan aku) yang buncit akan menjadi kempis dan kemas semula n maybe jadi macam victoria beckham...

di bawah nih pula petua kecantikan untuk para2 wanita dari hujung rambut hingga hujung kaki dan di dunia dan di akhirat....


Untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkanlah kata-kata kebaikan. Untuk mendapatkan mata yang indah, carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai. untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, bagikanlah makanan dengan mereka yang kelaparan. Untuk mendapatkan rambut yang indah,mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari.
Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian.
Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain. Perlu senantiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni. Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda. Apabila anda sudah melakukan semuanyaitu, ingatlah senantiasa. Jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akan senantiasa ada tangan terulur. Dan dengan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri dan satu lagi untuk menolong orang lain.
Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakan, bukan pada bentuk tubuh, atau cara diamenyisir rambutnya. Kecantikan wanita terdapat pada mata, cara dia memandang dunia. Karena di matanya terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.
Kecantikan wanita bukan pada kehalusan wajah. Tetapi pada kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta dia berikan. Dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu...

Monday, July 11, 2011

esk ke Klinik..

Posted by HaziNiey PauLo at 12:45 AM 0 comments
malam nih terpaksa stay up coz teman Amirah Said duk study...memang rajin laa anak Pak Said study mlm nih...tu pon coz ade quiz fizik..terpaksa laa die stay up mlm nih...hahhahaha...time dalam kuliah xnak focus...tgk skunk nih  xpasai2 hang kena stay up...huhuhu..dalam kuliah sibuk je duk kacau Cik Pah...

Kalo duk teman Cik Mirah study konpem2 esok aku demam..daa laa skunk nih aku selsema...aku memang cukup2 x suka selsema coz aku betapa seksanya selsema...
1) kena pegang tisu 24 jam...
2)bersin bukan 2-3x tapi 4-5x...(malu wei bersin dalam kuliah)
3)bukan setakat idung berair..mata pon terasa laen jer...
4) sakit tekak...(suara pon nak jadi rock ala2 ELLA)...

Esok aku n Cik Pah decided nk g klinik..yeaaahhhh!!!!!!!!....

P/s: dalam mood gembira coz dapat blik ke klate tnh airku...aura2 duk kat umh still ade ag...

Monday, July 4, 2011

Doa KetiKa Bangun TiDUR

Posted by HaziNiey PauLo at 11:51 PM 0 comments
Segala puji bagi Allah yang menghidupkan kami selepas mematikan kami dan kepadaNya kami akan kembali.




P/S: kena tdo laa skunk bru blh bce doa nih...

Friday, July 1, 2011

Posted by HaziNiey PauLo at 2:53 PM 0 comments