BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 20, 2011

Tutti Frutti Now di Kelantan...


assalamualaikum readers..... 





okeh berita baek kepada di kelantan...kepada sape2 yang teringin or mengidam akan keenakan tutti frutti boleh didapati di bangunan no. 32, Queens Park, Jalan Tengku Ahmad, Tanjong Chat..

ape tuh tutti frutti?????????jangan wat2 jakun pulak eh....sedap ker tutti frutti nih?????? jangan tanya i okeh coz i x penah makan ag yogurt frozen nih...
kalo x silap i  opening on 1 Sept 2011 ( raya ke-3)..daa half month beroperasi....memang berpusu2 laah orang pada ari tuh..almaklumlah discount 50%...fuyoooo....rugi sungguh  i x g ari tuh...huhuhuhu..


ambik topping byk2 nampak meriah sikit...

xpe2 9t kawe balik klate nih kawe g sere slalu kedai tuh...hahhahaha...
kalo uolls nak tau tutti fruti sebenarnya dimiliki oleh NAZA...kaya sungguh NAZA nih x cukup hasil jual kereta nak jugak jual something that can eat....ada ag x keluarga NAZA yg bujang?????...i nak ngorat mane ler tau dapat hantaran outlet tutti frutti...hehehehe....
perggghhhhh....juz 4 me okehh...
kenal x ngan pelakon Ainul Aisyah?????  alaa artis tuh ler...die tuh  pemilik outlet tutti fruiti kat Bangi...

yg nih x lawo coz xde topping...

that's all for tonight...assalamualaikum...:)


Friday, September 16, 2011

Antara 2 pilihan...

hi there,...Salam 1 Malaysia...


ari nih 2nd year kite sambut ari 1 malaysia kan3????? this weekend 3 ari u cuti...memang konpem lecturer n teachers bagi a lots of homework...memang rase malaih sungguh nak wat homework tambahan pulak when mood raye still ade ag (tibe2 rase cam nak balik umah jer..hihihi)...


     
which one is better for us???pernah x kotak pemikiran uolls mngalami this situation??? kompem pernah kan? for example:
-nak pakai blouse ke tshirt??...
-color pink ke purple?? 
-nak g ke x kelas petang nih???? (not me okeh).. 
-nak g klinik ke x?( yang nih refer to cik pah ...hahahaha)
-nasi kerabu or nasi ayam..(ok.. yang nih c-mah punya)


 i memang paling x suke this situation...bile i berada in this situation i akan think about that everyday every second..sampaikan dalam lecturer hall pon i xleh focus...




1st: study matrik sampai abis n ambek degree-4 tahun but belom tentu dapat keje..may be 2-3 thun jadi penanam anggur
2nd: study 3 tahun then dapat keje.

when i asked my relatives n my fren  i think myself goin' to crazy..huhuhu.....i think is better i on9 to make my mind become zero..huhuhuhu...when i surfing internet i found valued article for myself ...i like to share this article with uolls...


"Di hati seorang insan yang penuh dengan kebergantungannya pada Allah S.W.T itu pasti keputusannya juga sepenuhnya bergantung pada keputusan Allah."
Pilihan Allah adalah pilihannya, tetapi bagaimana kita tahu pilihan itu adalah pilihan Allah terhadap kita? Pada saya jawapannya adalah istikharah. Istikharah memohon petunjuk Allah S.W.T.
Pandanglah dengan pandangan Allah. Pandangan kebaikan untuk setiap ketentuan.
Apabila kita memandang setiap ketentuan Allah, setiap ujian Allah dan setiap pemberian Allah ke atas diri kita dengan pandangan yang penuh hikmah, pasti yang akan kita temui bukan noktah.
Tetapi kelembutan dan kasih sayang yang tidak pernah renggang, sungguhpun yang DIA berikan itu adalah kesakitan yang kita rasakan tidak akan pernah hilang.
Masa yang berlalu berbekalkan kesabaran akan membuka mata yang bersengkang untuk meminta kebenaran hikmah luas terbentang dan ketika itu, adakah masih mahu menentang? Atau megeluh panjang di atas segala nasib yang dikatakan malang?
Jangan, Allah itu Maha penyayang. Apabila Allah memberikan pasti pemberian itu ada kebaikan yang kemudiannya akan membuat kita tenang. Andai kesabaran menjadi tunjang dan berbaik sangka pada Allah yang selalu kita ingatkan.
"Insan" itu kejadiannya banyak kelemahan ujian datang untuk mendidik hati untuk beriman lembut menerima setiap pengajaran berfikir tentang kekuasaan DIA yang menciptakan.
Manusia itu tidak terlepas dari ujian yang menjadikan rapuhnya Iman, tersungkur ke tanah bagai tiada kekuatan untnk bangkit bertahan. Menimbulkan banyak persoalan, kenapa dan mengapa Allah memberikan kesakitan.  
Namun apabila pertolongan Allah datang melalui teman, segala peringatan Allah disampaikan melalui peti suara insan, kembali kukuh, senyum menikmati hikmah kehidupan. Mengambil pelajaran dan pengajaran atas setiap pemberian.
Sesungguhnya ujian begini sangatlah ringan andai dibandingkan dengan mereka terdahulu yang berperang menegakkan kebenaran. Subhannallah.
Allah itu masih sayang dan sangat sayang kerana memberikan ujian. Ujian itu tandanya mata Allah, perhatian Allah masih pada kita, masih belum berpaling dari kita dan masih tidak jemu mahu mendidik kita agar sedar akan siapa diri kita, amal ibadah kita, dunia kita dan Akhirat kita kelak.
Allah Maha Melihat. Melihat seluruhnya. Apabila mata Allah melihat, pasti tidak akan ada satu pun yang terlepas dari pandangan Allah walau sekelumit zarah sekalipun yang zahir mahupun yang tersembunyi.


p/s: ALLAH itu Maha Mengetahui...ALLAH lebih mengetahui ape yang terbaek untuk kite...

Friday, September 9, 2011

Cukai talian prabayar 6 peratus?????????? biar BETOL???????

Semua pembelian tambah nilai, kad sim dikena caj mulai 15 September

KUALA LUMPUR: Pembelian tambah nilai perkhidmatan prabayar dan pek permulaan kad SIM bagi semua syarikat telekomunikasi akan dikenakan cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus, berkuat kuasa 15 September ini.

Menurut kenyataan bersama yang dikeluarkan syarikat telekomunikasi di Kuala Lumpur semalam, cukai perkhidmatan bukan sesuatu yang baru, namun sejak perkhidmatan prabayar diperkenalkan pada 1998 cukai berkenaan diserap oleh syarikat telekomunikasi.

Katanya, langkah itu diambil bagi memastikan perkhidmatan prabayar mudah alih kekal kompetitif berikutan kadar panggilan dan khidmat pesanan ringkas (SMS) prabayar adalah tinggi berbanding pasca bayar.
“Dengan kadar panggilan prabayar berkurangan sejak beberapa tahun ini, ia kini ditawarkan pada kadar yang amat berdaya saing,” kata kenyataan itu.

Kenyataan itu menambah, dengan cukai perkhidmatan enam peratus terhadap perkhidmatan prabayar, pelanggan yang membeli tambah nilai RM10 perlu membayar RM10.60, yang mana 60 sen adalah cukai perkhidmatan.

“Pelanggan prabayar dimaklumkan melalui SMS bermula semalam mengenai cukai perkhidmatan itu,” katanya.

Bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai syarat baru itu, pelanggan prabayar boleh merujuk kepada laman web syarikat telekomunikasi atau menghubungi pusat perkhidmatan pelanggan.
Syarikat telekomunikasi itu berkata, cukai perkhidmatan adalah cukai penggunaan dan boleh dikenakan kepada pelanggan seperti termaktub dalam perundangan cukai perkhidmatan.

Akta Cukai Perkhidmatan 1975 memerlukan syarikat telekomunikasi mengenakan levi cukai perkhidmatan pada kadar tertentu terhadap perkhidmatan telekomunikasi, termasuk perkhidmatan prabayar mudah alih.

Ia sama seperti cukai perkhidmatan yang dilevi terhadap pembelian makanan dan minuman daripada restoran dan hotel.

Sementara itu, BERNAMA melaporkan Persatuan Pemilik-pemilik Telefon Bimbit Malaysia (PERBIT) membantah tindakan syarikat telekomunikasi mengenakan caj perkhidmatan enam peratus bagi pembelian tambah nilai perkhidmatan prabayar dan pek permulaan kad SIM mulai 15 September ini.

Presidennya, Mohd Ali Ibrahim, berkata tindakan itu tidak masuk akal dan akan memberi kesan kepada pengguna, terutama golongan berpendapatan rendah.

“Kalau kita tengok, kebanyakan yang menggunakan prabayar adalah golongan berpendapatan rendah dan pelajar, walaupun enam peratus dilihat kecil, ia akan memberi kesan,” katanya.

Tuesday, September 6, 2011

goodness of Tuesday

..today is tuesday..so i will do sumthing thats can give us many benefit..opocok!!silap pulak..i tot..i nver wish Selamat Hari Raya for u all readers..btw...sincerely..i would like to wish it for u all...wink***


:)saper nak nyanyi mase bace entry nh pon boleh....kasi layan dowh!!!

On the pages of rosesWith the ink of moon lightWith the hand of loveA pen of prayers has writtenOnly three words for you“HAPPY EID MUBARAK’


 Eid Wishes 2:From Home to home, and heart to heart,From one place to anotherThe warmth and joy of EID,Brings us closer to each other.Eid Mubarak!

Eid Wishes 3:No shadows to depress you,Only joys to surround you.God himself to bless you,these are my wishes for you,Today, tomorrow, and every day.Eid Mubarak!

Eid Wishes 4:Do you know what is the meaning of EID?E – Embrace with open heartI – Inspire with impressive attitudeD – Distribute pleasure to all~Eid Mubarak~

Eid Wishes 5:When my arms can’t reach people close to my heart.I always hug them with my prayers.May ALLAH’s peace be with you.A very happy eid mubarak to You.

Eid Wishes 6:No time is like EidWith its charm and magicWhen fun and frolic of little onesAdd beautybto the view.HAVE A WONDERFUL EID!


Eid Wishes 7:Of all the days to celebratethis outshines the rest,Here is hoping that,This EID is happiest and best...

wahh..cakap om putih gitu..nampak x .nama kat header tuh.name omputih kan??Paulo tuh nama babah i..anyway...thats y i like to talk in my language.waduh!!!perasan lebih nh

p/s:selamat ary raye more..
p/s:mohon maaf klo terlebih cakap.
p/s:like this n coment..hahahah..


Tuesday, September 20, 2011

Tutti Frutti Now di Kelantan...

Posted by HaziNiey PauLo at 10:10 PM 1 comments

assalamualaikum readers..... 





okeh berita baek kepada di kelantan...kepada sape2 yang teringin or mengidam akan keenakan tutti frutti boleh didapati di bangunan no. 32, Queens Park, Jalan Tengku Ahmad, Tanjong Chat..

ape tuh tutti frutti?????????jangan wat2 jakun pulak eh....sedap ker tutti frutti nih?????? jangan tanya i okeh coz i x penah makan ag yogurt frozen nih...
kalo x silap i  opening on 1 Sept 2011 ( raya ke-3)..daa half month beroperasi....memang berpusu2 laah orang pada ari tuh..almaklumlah discount 50%...fuyoooo....rugi sungguh  i x g ari tuh...huhuhuhu..


ambik topping byk2 nampak meriah sikit...

xpe2 9t kawe balik klate nih kawe g sere slalu kedai tuh...hahhahaha...
kalo uolls nak tau tutti fruti sebenarnya dimiliki oleh NAZA...kaya sungguh NAZA nih x cukup hasil jual kereta nak jugak jual something that can eat....ada ag x keluarga NAZA yg bujang?????...i nak ngorat mane ler tau dapat hantaran outlet tutti frutti...hehehehe....
perggghhhhh....juz 4 me okehh...
kenal x ngan pelakon Ainul Aisyah?????  alaa artis tuh ler...die tuh  pemilik outlet tutti fruiti kat Bangi...

yg nih x lawo coz xde topping...

that's all for tonight...assalamualaikum...:)


Friday, September 16, 2011

Antara 2 pilihan...

Posted by HaziNiey PauLo at 11:02 PM 2 comments
hi there,...Salam 1 Malaysia...


ari nih 2nd year kite sambut ari 1 malaysia kan3????? this weekend 3 ari u cuti...memang konpem lecturer n teachers bagi a lots of homework...memang rase malaih sungguh nak wat homework tambahan pulak when mood raye still ade ag (tibe2 rase cam nak balik umah jer..hihihi)...


     
which one is better for us???pernah x kotak pemikiran uolls mngalami this situation??? kompem pernah kan? for example:
-nak pakai blouse ke tshirt??...
-color pink ke purple?? 
-nak g ke x kelas petang nih???? (not me okeh).. 
-nak g klinik ke x?( yang nih refer to cik pah ...hahahaha)
-nasi kerabu or nasi ayam..(ok.. yang nih c-mah punya)


 i memang paling x suke this situation...bile i berada in this situation i akan think about that everyday every second..sampaikan dalam lecturer hall pon i xleh focus...




1st: study matrik sampai abis n ambek degree-4 tahun but belom tentu dapat keje..may be 2-3 thun jadi penanam anggur
2nd: study 3 tahun then dapat keje.

when i asked my relatives n my fren  i think myself goin' to crazy..huhuhu.....i think is better i on9 to make my mind become zero..huhuhuhu...when i surfing internet i found valued article for myself ...i like to share this article with uolls...


"Di hati seorang insan yang penuh dengan kebergantungannya pada Allah S.W.T itu pasti keputusannya juga sepenuhnya bergantung pada keputusan Allah."
Pilihan Allah adalah pilihannya, tetapi bagaimana kita tahu pilihan itu adalah pilihan Allah terhadap kita? Pada saya jawapannya adalah istikharah. Istikharah memohon petunjuk Allah S.W.T.
Pandanglah dengan pandangan Allah. Pandangan kebaikan untuk setiap ketentuan.
Apabila kita memandang setiap ketentuan Allah, setiap ujian Allah dan setiap pemberian Allah ke atas diri kita dengan pandangan yang penuh hikmah, pasti yang akan kita temui bukan noktah.
Tetapi kelembutan dan kasih sayang yang tidak pernah renggang, sungguhpun yang DIA berikan itu adalah kesakitan yang kita rasakan tidak akan pernah hilang.
Masa yang berlalu berbekalkan kesabaran akan membuka mata yang bersengkang untuk meminta kebenaran hikmah luas terbentang dan ketika itu, adakah masih mahu menentang? Atau megeluh panjang di atas segala nasib yang dikatakan malang?
Jangan, Allah itu Maha penyayang. Apabila Allah memberikan pasti pemberian itu ada kebaikan yang kemudiannya akan membuat kita tenang. Andai kesabaran menjadi tunjang dan berbaik sangka pada Allah yang selalu kita ingatkan.
"Insan" itu kejadiannya banyak kelemahan ujian datang untuk mendidik hati untuk beriman lembut menerima setiap pengajaran berfikir tentang kekuasaan DIA yang menciptakan.
Manusia itu tidak terlepas dari ujian yang menjadikan rapuhnya Iman, tersungkur ke tanah bagai tiada kekuatan untnk bangkit bertahan. Menimbulkan banyak persoalan, kenapa dan mengapa Allah memberikan kesakitan.  
Namun apabila pertolongan Allah datang melalui teman, segala peringatan Allah disampaikan melalui peti suara insan, kembali kukuh, senyum menikmati hikmah kehidupan. Mengambil pelajaran dan pengajaran atas setiap pemberian.
Sesungguhnya ujian begini sangatlah ringan andai dibandingkan dengan mereka terdahulu yang berperang menegakkan kebenaran. Subhannallah.
Allah itu masih sayang dan sangat sayang kerana memberikan ujian. Ujian itu tandanya mata Allah, perhatian Allah masih pada kita, masih belum berpaling dari kita dan masih tidak jemu mahu mendidik kita agar sedar akan siapa diri kita, amal ibadah kita, dunia kita dan Akhirat kita kelak.
Allah Maha Melihat. Melihat seluruhnya. Apabila mata Allah melihat, pasti tidak akan ada satu pun yang terlepas dari pandangan Allah walau sekelumit zarah sekalipun yang zahir mahupun yang tersembunyi.


p/s: ALLAH itu Maha Mengetahui...ALLAH lebih mengetahui ape yang terbaek untuk kite...

Friday, September 9, 2011

Cukai talian prabayar 6 peratus?????????? biar BETOL???????

Posted by HaziNiey PauLo at 12:55 PM 0 comments
Semua pembelian tambah nilai, kad sim dikena caj mulai 15 September

KUALA LUMPUR: Pembelian tambah nilai perkhidmatan prabayar dan pek permulaan kad SIM bagi semua syarikat telekomunikasi akan dikenakan cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus, berkuat kuasa 15 September ini.

Menurut kenyataan bersama yang dikeluarkan syarikat telekomunikasi di Kuala Lumpur semalam, cukai perkhidmatan bukan sesuatu yang baru, namun sejak perkhidmatan prabayar diperkenalkan pada 1998 cukai berkenaan diserap oleh syarikat telekomunikasi.

Katanya, langkah itu diambil bagi memastikan perkhidmatan prabayar mudah alih kekal kompetitif berikutan kadar panggilan dan khidmat pesanan ringkas (SMS) prabayar adalah tinggi berbanding pasca bayar.
“Dengan kadar panggilan prabayar berkurangan sejak beberapa tahun ini, ia kini ditawarkan pada kadar yang amat berdaya saing,” kata kenyataan itu.

Kenyataan itu menambah, dengan cukai perkhidmatan enam peratus terhadap perkhidmatan prabayar, pelanggan yang membeli tambah nilai RM10 perlu membayar RM10.60, yang mana 60 sen adalah cukai perkhidmatan.

“Pelanggan prabayar dimaklumkan melalui SMS bermula semalam mengenai cukai perkhidmatan itu,” katanya.

Bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai syarat baru itu, pelanggan prabayar boleh merujuk kepada laman web syarikat telekomunikasi atau menghubungi pusat perkhidmatan pelanggan.
Syarikat telekomunikasi itu berkata, cukai perkhidmatan adalah cukai penggunaan dan boleh dikenakan kepada pelanggan seperti termaktub dalam perundangan cukai perkhidmatan.

Akta Cukai Perkhidmatan 1975 memerlukan syarikat telekomunikasi mengenakan levi cukai perkhidmatan pada kadar tertentu terhadap perkhidmatan telekomunikasi, termasuk perkhidmatan prabayar mudah alih.

Ia sama seperti cukai perkhidmatan yang dilevi terhadap pembelian makanan dan minuman daripada restoran dan hotel.

Sementara itu, BERNAMA melaporkan Persatuan Pemilik-pemilik Telefon Bimbit Malaysia (PERBIT) membantah tindakan syarikat telekomunikasi mengenakan caj perkhidmatan enam peratus bagi pembelian tambah nilai perkhidmatan prabayar dan pek permulaan kad SIM mulai 15 September ini.

Presidennya, Mohd Ali Ibrahim, berkata tindakan itu tidak masuk akal dan akan memberi kesan kepada pengguna, terutama golongan berpendapatan rendah.

“Kalau kita tengok, kebanyakan yang menggunakan prabayar adalah golongan berpendapatan rendah dan pelajar, walaupun enam peratus dilihat kecil, ia akan memberi kesan,” katanya.

Tuesday, September 6, 2011

goodness of Tuesday

Posted by HaziNiey PauLo at 8:33 PM 0 comments
..today is tuesday..so i will do sumthing thats can give us many benefit..opocok!!silap pulak..i tot..i nver wish Selamat Hari Raya for u all readers..btw...sincerely..i would like to wish it for u all...wink***


:)saper nak nyanyi mase bace entry nh pon boleh....kasi layan dowh!!!

On the pages of rosesWith the ink of moon lightWith the hand of loveA pen of prayers has writtenOnly three words for you“HAPPY EID MUBARAK’


 Eid Wishes 2:From Home to home, and heart to heart,From one place to anotherThe warmth and joy of EID,Brings us closer to each other.Eid Mubarak!

Eid Wishes 3:No shadows to depress you,Only joys to surround you.God himself to bless you,these are my wishes for you,Today, tomorrow, and every day.Eid Mubarak!

Eid Wishes 4:Do you know what is the meaning of EID?E – Embrace with open heartI – Inspire with impressive attitudeD – Distribute pleasure to all~Eid Mubarak~

Eid Wishes 5:When my arms can’t reach people close to my heart.I always hug them with my prayers.May ALLAH’s peace be with you.A very happy eid mubarak to You.

Eid Wishes 6:No time is like EidWith its charm and magicWhen fun and frolic of little onesAdd beautybto the view.HAVE A WONDERFUL EID!


Eid Wishes 7:Of all the days to celebratethis outshines the rest,Here is hoping that,This EID is happiest and best...

wahh..cakap om putih gitu..nampak x .nama kat header tuh.name omputih kan??Paulo tuh nama babah i..anyway...thats y i like to talk in my language.waduh!!!perasan lebih nh

p/s:selamat ary raye more..
p/s:mohon maaf klo terlebih cakap.
p/s:like this n coment..hahahah..