BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 26, 2011

Ombak Rindu...

hi..
good evening  readers...
hari ini hari yang sangat-sangat memboringkan kurang xtiviti *ayt bajet bz dgn xtvt*...bcoz i duk facebooking aje...hari nih i sorang2 je kat umah..:(
abah i seperti biase pegi keje n my kak long,  my younger sister n my beloved mother pegi klinik..naseb baik ade jugak yang call i...ilang laa sikit rase boring keseorangan...heheheheh

last week my cezen call i...saje nak gosip2...
suka bebenor my cezen gosip2...die tanya i daa pegi tengok ker movie OMBAK RINDU? i pon bagitau tak...die pon bagitau laa die daa tengok..
.i pon tanya die ''bangga laa dapat jd slh sorang  penyumbang kepada RM10 juta tuh? ''
die jawab " bangga laa jugak" sambil tergelak-gelak manja gitu..
i tanya ag "dapat masuk syurga ke?" hhahahaha pdn muke kan daa kene tuh...die pon apalagi potpet2 menjawab...
i pon tanya laa best ke OMBAK RINDU nih? RM 10 juta dlm masa 2 minggu tayangan..hebat..my cezen bagi 3 Bintang je...die bagitau nvel lagi best.. i bace novel OMBAK RINDU tuh xde laa best sangat...i heran laa macam mane orang lain yang bace nvel OMBAK RINDU tuh boleh nanges coz i bace novel tuh setitik airmata pon tak turun * pelik* or i yang xde sense...^_^

kat umah i novel yang paling femes novel BICARA HATI-Damya Hanna..alaa yang pasal  Tengku Syahran n Zahlia tuh...novel tuh memang ramai peminat..adik i daa bace berpuluh-puluh beratus-ratus kali agaknya..siap boleh hafal ag script n adegan-adegan yang  menarik..hheheh..novel tuh kejap i tengok suk atas katil..aikkss
nih cover latest punya.. 
nih yang lama punya cover...
tetiba pulak boleh ade atas meja kt tv... adik spupu i pon cakap macam tuh..tiap kali datang umah i mesti die akan ternampak novel tuh ade kt depan mata die..hehheheeh

sekarang nih BICARA HATI daa diadaptasikan kpd drama...GEMERSIK KALBU-Anis Ayuni pon daa diadaptasi jugak kepada drama... may be semua novel akan diangkat jadi drama kot..baru laa rating tinggi...hehehehh

sharnaaz n kris jd watak utama BICARA HATI


.

Wednesday, December 21, 2011

Halimah oh Halimah...

Assalam semua..hope semua sihat..ari nih i nak share one story yang betul2 berlaku dalam kehidupan. iaitu si suami yang tak menghargai langsung pengorbanan *lebih kurang pengorbanan* si isteri.
Kaunselor : Apakah pekerjaan Encik Zainal?
Encik Zainal : Saya bekerja sebagai Akauntan di sebuah Bank.
Kaunselor : Halimah pula?
Encik Zainal : Dia tidak bekerja. Hanya suri rumah sahaja.
Kaunselor : Tiap-tiap pagi siapa yang sediakan sarapan pagi?
... Encik Zainal : Halimah yang sediakan sebab dia tak kerja.
Kaunselor : Pukul berapa Halimah bangun untuk sediakan sarapan??
Encik Zainal : Pukul 5 pagi dia bangun kerana saya akan keluar bekerja pada pukul 6.30 pagi.
Kaunselor : Anak-anak encik Zainal ke sekolah bagaimana??
Encik Zainal : Halimah yang hantar sebab dia tidak bekerja.
Kaunselor : Selepas hantar anak-anak, Halimah buat apa?
Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.
Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?
Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.
Kaunselor : Apa Halimah buat?
Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.
Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?
Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.
Kaunselor : Apa Halimah buat?
Encik Zainal : Sediakan makanan, melayan anak, mengemas dan dia juga mengambil upah menjahit. Dia menjahit sehingga lewat malam kerana dia tidak bekerja.

Berdasarkan cerita di atas, anda rasa siapa yang lebih banyak bekerja?? Rutin seharian Halimah bermula dari sebelum Subuh sehingga lewat malam, itu juga dikatakan TIDAK BEKERJA?? Suri rumah memang tidak perlukan segulung ijazah atau pangkat yang besar, tetapi peranan suri rumah sangat penting!

Monday, December 26, 2011

Ombak Rindu...

Posted by HaziNiey PauLo at 4:57 PM 1 comments
hi..
good evening  readers...
hari ini hari yang sangat-sangat memboringkan kurang xtiviti *ayt bajet bz dgn xtvt*...bcoz i duk facebooking aje...hari nih i sorang2 je kat umah..:(
abah i seperti biase pegi keje n my kak long,  my younger sister n my beloved mother pegi klinik..naseb baik ade jugak yang call i...ilang laa sikit rase boring keseorangan...heheheheh

last week my cezen call i...saje nak gosip2...
suka bebenor my cezen gosip2...die tanya i daa pegi tengok ker movie OMBAK RINDU? i pon bagitau tak...die pon bagitau laa die daa tengok..
.i pon tanya die ''bangga laa dapat jd slh sorang  penyumbang kepada RM10 juta tuh? ''
die jawab " bangga laa jugak" sambil tergelak-gelak manja gitu..
i tanya ag "dapat masuk syurga ke?" hhahahaha pdn muke kan daa kene tuh...die pon apalagi potpet2 menjawab...
i pon tanya laa best ke OMBAK RINDU nih? RM 10 juta dlm masa 2 minggu tayangan..hebat..my cezen bagi 3 Bintang je...die bagitau nvel lagi best.. i bace novel OMBAK RINDU tuh xde laa best sangat...i heran laa macam mane orang lain yang bace nvel OMBAK RINDU tuh boleh nanges coz i bace novel tuh setitik airmata pon tak turun * pelik* or i yang xde sense...^_^

kat umah i novel yang paling femes novel BICARA HATI-Damya Hanna..alaa yang pasal  Tengku Syahran n Zahlia tuh...novel tuh memang ramai peminat..adik i daa bace berpuluh-puluh beratus-ratus kali agaknya..siap boleh hafal ag script n adegan-adegan yang  menarik..hheheh..novel tuh kejap i tengok suk atas katil..aikkss
nih cover latest punya.. 
nih yang lama punya cover...
tetiba pulak boleh ade atas meja kt tv... adik spupu i pon cakap macam tuh..tiap kali datang umah i mesti die akan ternampak novel tuh ade kt depan mata die..hehheheeh

sekarang nih BICARA HATI daa diadaptasikan kpd drama...GEMERSIK KALBU-Anis Ayuni pon daa diadaptasi jugak kepada drama... may be semua novel akan diangkat jadi drama kot..baru laa rating tinggi...hehehehh

sharnaaz n kris jd watak utama BICARA HATI


.

Wednesday, December 21, 2011

Halimah oh Halimah...

Posted by HaziNiey PauLo at 6:16 PM 0 comments
Assalam semua..hope semua sihat..ari nih i nak share one story yang betul2 berlaku dalam kehidupan. iaitu si suami yang tak menghargai langsung pengorbanan *lebih kurang pengorbanan* si isteri.
Kaunselor : Apakah pekerjaan Encik Zainal?
Encik Zainal : Saya bekerja sebagai Akauntan di sebuah Bank.
Kaunselor : Halimah pula?
Encik Zainal : Dia tidak bekerja. Hanya suri rumah sahaja.
Kaunselor : Tiap-tiap pagi siapa yang sediakan sarapan pagi?
... Encik Zainal : Halimah yang sediakan sebab dia tak kerja.
Kaunselor : Pukul berapa Halimah bangun untuk sediakan sarapan??
Encik Zainal : Pukul 5 pagi dia bangun kerana saya akan keluar bekerja pada pukul 6.30 pagi.
Kaunselor : Anak-anak encik Zainal ke sekolah bagaimana??
Encik Zainal : Halimah yang hantar sebab dia tidak bekerja.
Kaunselor : Selepas hantar anak-anak, Halimah buat apa?
Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.
Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?
Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.
Kaunselor : Apa Halimah buat?
Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.
Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?
Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.
Kaunselor : Apa Halimah buat?
Encik Zainal : Sediakan makanan, melayan anak, mengemas dan dia juga mengambil upah menjahit. Dia menjahit sehingga lewat malam kerana dia tidak bekerja.

Berdasarkan cerita di atas, anda rasa siapa yang lebih banyak bekerja?? Rutin seharian Halimah bermula dari sebelum Subuh sehingga lewat malam, itu juga dikatakan TIDAK BEKERJA?? Suri rumah memang tidak perlukan segulung ijazah atau pangkat yang besar, tetapi peranan suri rumah sangat penting!