BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 27, 2011

MaLas...

Sudah hampir sebulan saya bercuti di umah...hmmm...da lebih sebulan...sebulan 3 hari..3 hari pon kene berkira gak...tapi xde hasil..saya just duk kat umah tengok tv then tdo pastu tgk tv ...xpon saya akan menghabiskan masa di depan laptop...duk facebooking...wah33...saya kini bagaikan penganggur terhormat...xde duit..nak keje pon malas... Sikap malas dengan saya bagai x boleh dipisahkan..kenapa jadi macam nih???? Saya pon heran....
daa hampir sebulan baru rase menyesal sikit laaa..x banyak pon..kenapa saya jadi malas???..M-A-L-A-S..tapi malas saya bukan sebarang malas..tapi bersebab...hheheheh...*alasan je*..

tapi kawan saya selalu cakap saya nih penyegan??? PENYEGAN???...=pemalu or pemalas? hehehhehe... saya pon xtau...pemalu kot..*blushing*...

entry nih saya nak kongsikan citer pasal pemalas...

alkisahnyer suatu mase dahulukala, ade laa sebuah kampung yang mempunyai penduduk yang rajin belake...xde sorang pon yang malas..jadi pada suatu ari, Raja membuat pengumuman mahu mencari sorang pemalas pada satu perhimpunan...

LELAKI A: tuanku, sayalah orang yang paling malas d kampong nih...kalau nak makan pon mesti ade orang yang tolong suapkan saya..

LELAKI B: tidak tuanku..sayalah orang yang lagi malas. kalo saya nak makan, kena ade orang yang tolong kunyah2kan...

Raja pon menggeleng2kan kepala.."isy3..teruk betol kemalasn kamu nih..dah tahap maksimum..jadi kamu laa orang yang paling..."belom sempat raja menghabiskan kate2nya & mengumumkan lelaki B adelaa pemenang...ada sorang lelaki kurus mengangkat tangan kegigilan sambil berkate: "bukan dia tapi saya yang paling malas sekali tuanku.."

raja heran & bertanya: "bagaimana pula tahap kemalasan kamu?"

jawab lelaki kurus itu: "isy..saya nak citer pon malas".

0 comments:

Post a Comment

Wednesday, April 27, 2011

MaLas...

Posted by HaziNiey PauLo at 11:31 AM
Sudah hampir sebulan saya bercuti di umah...hmmm...da lebih sebulan...sebulan 3 hari..3 hari pon kene berkira gak...tapi xde hasil..saya just duk kat umah tengok tv then tdo pastu tgk tv ...xpon saya akan menghabiskan masa di depan laptop...duk facebooking...wah33...saya kini bagaikan penganggur terhormat...xde duit..nak keje pon malas... Sikap malas dengan saya bagai x boleh dipisahkan..kenapa jadi macam nih???? Saya pon heran....
daa hampir sebulan baru rase menyesal sikit laaa..x banyak pon..kenapa saya jadi malas???..M-A-L-A-S..tapi malas saya bukan sebarang malas..tapi bersebab...hheheheh...*alasan je*..

tapi kawan saya selalu cakap saya nih penyegan??? PENYEGAN???...=pemalu or pemalas? hehehhehe... saya pon xtau...pemalu kot..*blushing*...

entry nih saya nak kongsikan citer pasal pemalas...

alkisahnyer suatu mase dahulukala, ade laa sebuah kampung yang mempunyai penduduk yang rajin belake...xde sorang pon yang malas..jadi pada suatu ari, Raja membuat pengumuman mahu mencari sorang pemalas pada satu perhimpunan...

LELAKI A: tuanku, sayalah orang yang paling malas d kampong nih...kalau nak makan pon mesti ade orang yang tolong suapkan saya..

LELAKI B: tidak tuanku..sayalah orang yang lagi malas. kalo saya nak makan, kena ade orang yang tolong kunyah2kan...

Raja pon menggeleng2kan kepala.."isy3..teruk betol kemalasn kamu nih..dah tahap maksimum..jadi kamu laa orang yang paling..."belom sempat raja menghabiskan kate2nya & mengumumkan lelaki B adelaa pemenang...ada sorang lelaki kurus mengangkat tangan kegigilan sambil berkate: "bukan dia tapi saya yang paling malas sekali tuanku.."

raja heran & bertanya: "bagaimana pula tahap kemalasan kamu?"

jawab lelaki kurus itu: "isy..saya nak citer pon malas".

0 comments on "MaLas..."

Post a Comment